Cannelloni con ricotta e spinaci

Je tu už sice dávno, ale v létě byli rodiče v Itálii a dovezli mi tolik těstovin, co zvládli pobrat. Většinu z nich jsem stihla zdárně uvařit a sníst a musím uznat, že oproti zde běžně sehnatelným supermarketovým těstovinám jsou lepší. Dokonce o tolik, že se dají jíst v podstatě samotné. Poslední balení, které přežilo až do dneška byly cannelloni.

Obrázek

Přiznávám, nikdy jsem takový těstoviny neviděla. Ostatně, kdo z vás umí vyjmenovat aspoň 10 druhů těstovin? Každopádně jsem na straně našla recept, který se mi zalíbil. Byl v italštině, ale moje kombinace znalosti latiny, francouzštiny a angličtiny to docela zvládla, takže jsem nemusela ni složitě překládat. Navíc je pro mě recept v italštině na krabičce od těstovin tak trochu záruka, že je to správně po italsku, jestli mi rozumíte. Že to neni třeba jako tiramisu z pomazánkovýho másla.

Recept není extra náročný na postup, spíš na hrnce a čas (tedy aspoň, když ho děláte poprvé). Pro mě tedy nastal problém i u sýrů, parmezán ani ricottu doma běžně nemáme, takže to bylo i finančně náročnější než normální jídlo. Co mě ale donutilo to udělat byl fakt, že jsem nikdy nevařila pravé italské jídlo (boloňskou známe všichni a každej nějak matlá těstoviny nebo pizzu, ale ne vždycky to musí být pravý italský, žejo).

Obrázek

Parmezám (no vlastně Gran Padano) jsem si nastrouhala dopředu, protože vím, jak během vaření nic nestíhám.

Recept na krabičce říká, že se má začínat besciamellou, což my češi nazýváme bešamelem. Pak se bešamel dá stranou a udělá se náplň do těstovin. No a nakonec se všechno hodí do pekáčku, upeče a sní.

Ingredience na cannelloni plněné špenátem a ricottou pro 4 osoby

  • 250g cannelloni
  • 1,2l mléka
  • 60g hladké mouky
  • 60g másla
  • muškátový oříšek
  • 300g ricotty
  • 100g zmraženého špenátu
  • 100g Parmigiano Reggiano (nebo Gran Padano)
  • 1/2 šalotky nasekané na drobno
  • 1 žloutek
  • trocha másla osmahnutí cibulky
  • sůl a pepř na dochucení

Postup na přípravu bešamelu:

Obrázek

  1. ohřejte mléko v hrnci (nesmí vařit)
  2. v dalším hrnci pomalu rozpusťte máslo, přidejte mouku a nechte zapražit asi 2 minuty
  3. sundejte hrnec z ohně a pomalu k mouce s máslem přilijte za stálého míchání mléko
  4. vraťte hrnec na plotnu a ohřívejte, dokud nezačne bešamel bublat
  5. osolte a přidejte špetku muškátového oříšku
  6. sundejte z plotny a dejte na stranu

Postup na přípravu náplně:

Obrázek

  1. do hrnce s vroucí osolenou vodou dejte uvařit nahrubo nasekaný špenát
  2. mezitím v pánvi rozpusťte trochu másla a osmahněte na něm šalotku
  3. uvařený špenát dejte k šalotce a dobře promíchejte
  4. přidejte ricottu a dejte pánev se špenátovou náplní z ohně a nechte zchladnout
  5. do studené náplně zašlehejte žloutek, parmezán (jen 50g) a dochuťte solí a pepřem podle sebe

Finále:

Obrázek

  1. dno zapékací mísy zalijte trochou bešamelu
  2. pomocí lžíce nebo zdobícího sáčku naplňte cannelloni (nemusí být úplně plné, jinak nebudete mít dostatek náplně)
  3. naskládejte naplněné cannelloni vedle sebe, každou vrstvu polijte trochou bešamelu
  4. na závěr přelijte cannelloni zbytkem bešamelu a zasypte zbytkem parmezánu
  5. dáme péct do trouby předehřáté na 190° na 35 minut, po upečení necháme ještě 10 minut odležet

Obrázek

Dobrou chuť!

Obrázek

Obrázek

Zanechat Odpověď

