Vánoční nestíhačka

Jak jsem psala minule, letos jsme s mámou trochu nestíhaly. Já byla vystresovaná kvůli zápočtům, který jsem měla před prázdninama a máma měla honičku v práci. Takže si nikdo pořádně nenašel čas na pečení cukroví. Proto jsem využila první den prázdnin právě k tomu.

Původní plán zněl tak, že se probudím v 9, vyvenčím psa a začnu. Samozřejmě jsem se probudila v 11 a začala jsem skoro až v poledne. Pro úplnost dodávám, že jsem ve 4 jela s tátou vyzvednout mámu, a pak jsme měli rovnou frčet k bratrancovi na oslavu narozenin. Takže, nečekalo mě jenom pečení cukroví, ale i pečení čehosi, co mělo nahradit dort, příprava oběda a samozřejmě příprava na slavnostní večer (což znamená učesat se, namalovat, navonět, hezky se obléci).

Ve 12 jsem tedy s velkou slávou začala. Jelikož jsem vstala opravdu pozdě, začala jsem lineckým. Na usušení zázvorek jsem měla opravdu málo času. Linecký je to z nejjednodušších, ale já ho miluju. Je tam hodně másla a to já ráda. Navíc máme hromadu tvarů, ne jenom kolečka, jako když jsem byla malá. A od tý doby, co jsem si prosadila malinovou marmeládu, nemůže nikdy chybět o Vánocích.

ObrázekJak asi tušíte, těsto se nejdříve muselo pořádně vychladit, protože by se díky rozehřátému máslu strašně lepilo na vál. Tím jsem získala 2 krásné hodiny na upečení banánových muffinů. Normálně by mě to nenapadlo, ale shodou okolností bylo doma několik napůl otlučených, napůl nahnědlých banánů a ty jsou do muffinů nejlepší, jelikož jsou pořádně aromatický. Recept už jsem dělala po několikátý, takže to šlo samo od ruky. Jedinej mlýnek na ořechy mě zradil, takže to mě malinko zdrželo. Dopadly nádherně a chutnají skvělě. Recept rozepíšu v dalším článku, abyste taky mohli trochu potrápit vaší troubu.

ObrázekKdyž byly muffiny v troubě začala jsem pomalu s obědem. Přiznávám se, trochu jsem to ošmelila. K obědu byly kuřecí kuličky i Ikey s omáčkou a bramborama. Ale i tak jsem ve výsledku vařila brambory, omáčku, pekla kuličky a vykrajovala linecký, aby bylo hotovo až přijede táta z práce. Všechno vyšlo na jedničku, jídlo bylo hotový, nic jsem nepřipálila. Dokonce jsem tou dobou (rozumějte ve 14:15) už byla namalovaná a věděla jsem,co si vezmu na sebe.

Během obeda jsem sice odbíhala do kuchyně, abych měla všechno pod kontrolou, ale jinak pohoda, klídek. Jídlem jsem se klasicky přervala a nemohla se hýbat. Čekaly mě ještě zázvorky. Víte vůbec, co to je? Já si je pamatuju z dětství. Tak strašně nám s mámou chyběly, že jsme si našli recept (o ten se taky někdy podělím) a pečem si je doma. Po odpočinku a vytrávení jsem se oblíkla a šla na ně. Tou dobou bylo půl čtvrtý a já už moc času neměla. Naštěstí je to záležitost na 20 minut a to jen proto, že se musí 15 minut šlehat vajíčka s cukrem. Trochu jsem bojovala i s těstem, protože lepilo, ale když se nezvdáváte, tak to dokážete. A já se nevzdala.

Obrázek

Tím to neskončilo, pokračování přišlo v 10 večer, po návratu z oslavy. Pekly se zázvorky a mazalo se linecký. A taky se pilo víno. To na tom miluju, že si sednem, smějeme se, pijem víno a všechno je v pohodě. Venku by klidně mohla bejt apokalypsa, ale nám je výborně. Já jsem na sebe hrdá, že jsem to všechno zvládla a rodiče maj radost, že jsem všichni spolu. A taky že máme skvělýho vrnícího mopse.

Zanechat Odpověď

