Zázvorky

Jak jsem slibovala minule, tak činím. Dávám sem recept na pravé zázvorky. Vím, že Vánoce už jsou skoro pryč, ale kdo říká, že se musí péct cukroví jen před Vánoci? Do silvestra času dost, takže na pečení taky času dost. Recept je velmi jednoduchý a nic se nedá pokazit. Aspoň mě se to ještě nepovedlo. A nezapomeňte, že zázvorky potřebují pár dní spát než se do nich pustíte. I když já je ujídám hned a lámač zubů to úplně není.

Ingredience:

  • 300g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 300g cukru krupice
  • 2 vejce (použila jsem M)
  • 2 žloutky
  • 1 lžička nastrouhané citronové kůry (použila jsem sušenou a drcenou v hmoždíři)
  • 1 lžíce mletého zázvoru

Postup:

  1. Do jedné mísy dáme mouku s kypřícím práškem a promícháme metličkou, případně prosejeme.
  2. V druhé míse smícháme vejce, žloutky a cukr a mixujeme 15 minut. Pokud nedodržíte 15 minut, zázvorky se nepovedou. Po ušlehání přidejte k vejcím citronovou kůru a zázvor a dobře promíchejte.
  3. Přisypte mouku a zpracujte na těsto, které nelepí. Tady jsem trošku podváděla, protože bych jinak přidávala mouku do halelujá. Těsto mi po zpracování lepilo dost, tak jsem přidala mouku a výsledek skoro žádný. Přidala jsem ještě a zlepšilo se to. Těsto sice pořád lepilo, ale jen malinko, tak jsem ho přesunula na vál. S přidáváním mouky se to nesmí přehnat, jinak bude místo zázvorek šutr.
  4. Těsto dejte na pomoučněný vál a vyválejte na 5-7 mm tlustý plát. Tady pozor, těsto je dost křehké díky vyšlehaným vejcím. Ale pracuje se s ním dobře. Já na vyválení a vykrojení měla asi 6 minut a stihla jsem to.
  5. Vykrojené zázvorky dejte na plech vyložený pečícím papírem a nechte 5-10 hodin sušit. 5 hodin jen v případě nouze a 10 je podle mě moc. Já je nechala 7 a jsou super.
  6. Po zaschnutí všechny zázvorky otočte zaschlou stranou dolů a pečte v troubě předehřáté na 160°C cca 15 minut.

Dobrou chuť!

cukroví

Zanechat Odpověď

