Venezia

Uplynulo čtvrt roku a mě se rýsuje další dobrodrůžo. Tentokrát v zemi, kterou jsem nikdy nenavštívila – v Itálii. Řím jsem si schovala na jinou výpravu, teď mě čekaj Benátky. A nemůžu se dočkat! Z fotek a filmů vypadá to město naprosto kouzelně. Já vím, já vím, dneska už je to plný turistů a všichni se je snaží akorát tak ochcat. Ale pořád tam stojí to samý náměstí svatýho Marka, pořád jsou všude kanály místo ulic a plno mostů.

SNC01467

No ale nebyla bych to já, kdybych se nepokusila toho nějak zneužít. Prohlásila jsem, že se naprosto nutně musím naučit zvládat základní situace v italštině. Jasně, jasně, určitě už většina Benátčanů umí anglicky. No, když si vzpomenu, jak příšernej přízvuk maj Francouzi, tak se děsim, jak zní kombinace angličtiny s italštinou. Takže jsem si koupila knížku „Italština za 24 dní“. Já mám dní jen 17, protože mi ležela asi měsíc na zemi. Jsem na sebe zvědavá. Stejně mi přijde, že to na místní musí působit mnohem líp, když na ně někdo žvatlá jejich mateřštinou než když se oba snažíte něco slepit v ájině. A taky se chci italsky vážně naučit. Mám totiž takový skromný romanistický sen a to naučit se všechny románský jazyky. No, mám docela dobře nakročeno ve fránině a latině, tak teď ta italština. Juch.

Samozřejmě musíme s mámou vypadat jako férový turistky, takže máme i průvodce a pořádnou mapu. Jenom mám trochu strach, jak se tam dostaneme. Máme rezervaci na hotel, ale jen do půlnoci. Času dost, žejo? No, to by nám nesměli posunout odlet z Prahy na  devátou večer. Ale co, když dobrodrůžo, tak pořádný, ne? A taky mě trochu děsí fakt, ež tam v dubnu bejvaj povodně. A v Praze má bejt strašná klendra, ale v Benátkách má bejt kolem 11, takže jaro. Jsem na nás zvědavá a neskutečně se těšim. Miluju cestování.

Zanechat Odpověď

