Venezia II – jídlo

Pokud jedete do Itálie za pravou italskou kuchyní, nejezděte do Benátek. Nikdy. Nejsem naivní a je mi jasný, že všechno je tam kvůli turistům. Gondoly vypadají tak jak vypadají jenom kvůli cizincům a ze stejnýho důvodu se všude prodává gelato a pizza. Ale s italskou pizzou ani zmrzlinou to nemá nic společnýho. Všechno to vypadá a i chutná skoro jako u nás. Jak si můžu bejt tak jistá? Zmrzlinu jsem si dala (škoda peněz) a pizza se většinou prodávala ve stánku s nápisem „pizza-kebab“, což mluví asi za vše. Navíc jsem nikde neviděla pizzu biancu, to je úplnej základ. A nikde se neprodávala na váhu. Na váhu se totiž prodává v Itálii (minimálně v Benátkách) všechno pečivo.

Restauracím jsem se vyhýbala úplně, protože je to jako dát si něco pod Hradem. Většinou jsem se pořádně najedla u snídaně a při všem tom chození jsem ani nedostala hlad. Co mě ale skoro vždycky zlákalo, byly výlohy cukráren. Ale nákupy jídla jsem začala klasicky – pastou. V boční uličce jsem  zahnula do malé sámošky a objevila jsem tam tuhle semolinovou duhu. Vypadají skvěle a každá barva zastupuje jednu chuť (paprika, špenát, řepa, kurkuma a černá pro sépii :D).

DSCN0772Hned okousíček dál byla cukrárna a jak jsem říkala, nedokázala jsem odolat. Pistácie, to je moje, tak jsem si koupila cannoli s pistáciovým krémem. Mooooc dobrý,a le za 3 sousta to bylo pryč.

DSCN0625A zase jsme trochu popošly, další cukrárna a zase se neovládám. Makronky musím vyzkoušet prostě všude, kde je najdu. Příchutě měli poměrně standartní (čokoláda, citron, vanilka, pistácie, jahoda, mandarinka, …), ale makronky byly spíš průměrný. Skořápka byla moc tlustá, nejspíš je přesušili a vnitřek byl dutej. Takový umim taky, ale tak za zkoušku to stálo.

DSCN0707A už přichází na scénu hnusná zmrzlina. Dala jsem si bílou čokoládu a lískový oříšek a byla jsem zklamaná od začátku do konce. A to jsme ani nebyly na hlavní třídě. Pro příště si budu pamatovat, že zelená pistáciová značí chemii a ostatní příchutě na tom nejspíš nebudou líp.

DSCN0701Večeře probíhala v chudším duchu – focaccia s rajčaty a k tomu ricottu – ale pochutnala jsem si.

DSCN0777Druhý a zároveň poslední den jsem začala jako obvykle sladkým. Dala jsem si malou hroudu plnou zeleného barviva, pistácie a čokoládových kousků. Na vrchu byly ještě mandlové lupínky. Pro mě splněný sen.

DSCN0803Sladkýho už na mě ale začínalo být dost, tak jsem hledala něco pořádnějšího. Pizza nepřicházela v úvahu, tak jsem našla tuhle tortillu na italský způsob. Prodávalo se to skoro všude, ale málokde se dala sehnat vegetariánská. Nakonec jsem u nádraží Santa Lucia sehnala jednu rolku se salátem, mozzarelou a rajčaty. Neposadila jsem se z toho na zadek, ale bylo to celkem fajn

DSCN0829Aby té italské trikolory nebylo málo, dala jsem si ještě na letišti, tentokrát výrazně lepší. Bazalkový pesto, sušený rajčata a mozzarela. Bájo! Hned mi to čekání utíkalo líp.

DSCN0834Nebyla by to ale pořádná návštěva Itálie bez dobrý zmrzliny. Na letišti jsem jednu našla. Z čeho soudím? Většina krémových příchutí až na čokoládovou byla světlá, což značí absenci barviv. V ovocných byly vidět kousky ovoce. Textura byla krásně jemná, krystalky nebyly cítit a krásně se táhla. Navíc nebyla ani přeslazená. Dala jsem si malinovou a panna cottu. Krásná tečka za výletem do Benátek.

SNC01474

Zanechat Odpověď

