Venezia III – letenky, ubytování

Že jsem byla v Benátkách, byla tak trochu náhoda. Kdyby se nesešlo těch několik málo věcí, tak jsem mohla být v Římě, Neapoli, Veroně nebo taky doma. Jenomže samotná náhoda by to za mě celý nezařídila. Měla jsem (a pořád mám) jedno velký přání – cestovat. Jendou mi přišla do cesty reklama na Air One. „Do Říma za 662.“ Dost dobrý. Jenomže doma nastal ten problém. Zjistila jsem, kam všude Air One lítá a nevěděla jsem, co dřív. Trochu jsem rodičům záviděla, že byli v Římě, ale na druhou stranu jsem chtěla strašně do Benátek (navíc, žejo, se potápí). Jak to skončilo už víte.

Tak fajn, víme kam letět. Benátky byly jasná volba. To bylo v prosinci. Pokud chcete dobrý letenky za dobrou cenu, musíte plánovat hodně dopředu (nebo existuje druhá varianta a to bejt schopnej jednat v několika hodinách, ale to je v rozporu s mojí plánovací povahou). V prosinci jsem měla tak trochu rozchodovou krizi. Malinkato. Tak malinkato, že se nade mnou moje matka slitovala a přistoupila na ten šílenej nápad, že poletíme spolu do Benátek (jak pošetilý nápad to byl). To už jsem samozřejmě měla dávno otevřený bookování letenek. Nejbližsí levný letenky byly v březnu. To jsem zavrhla s tím, že bude kosa a to v Benátkách bejt nikdo nechce. Byla. Tady i tam. Dokonce tam byly záplavy a připluly jim tam kusy ledu. To bych se asi zastřelila tam bejt.

Nejvhodnější variantou se ukázal začátek dubna. Nechtěla jsem to hrotit až těsně ke zkouškovýmu, ale zase jsem chtěla mít už trochu teplo. Doufala jsem, že v dubnu bude teplo i v Praze. Tak se úplně nepovedlo. Ale tak člověk přežije všechno, když musí nutně letět do Benátek. Teď trochu skočim, ale už jste všichni asi postřehli, že udržet linku mi vůbec nejde. No nic, se s tim smiřte.

Jelikož jsme škrtky obě dvě, koupili jsme si tu nejsockovatější variantu letenek – GO. To ve výsledku znamená, že máte nárok jen na příruční zavazadlo o rozměrech 55x35x25 cm a o váze max 8 kg. Žádný velký zavazadlo, jenom takhle na lehko. Pro naše účely to bylo akorát. Jinak na letištích nás nikdo moc nekontroloval, co se váhy týče, ale když se přešvihne, tak se platí pokuta a tak. To určitě znáte. Jo a děcka, nezapomeňte se čeknout (jakože check-in) doma před odletem, radši několik dní dopředu. Ať se nevztekáte na internetech jako Achjo Bitch.

Tak jo, letenky máme za sebou. Když jsem našla supervýhodný letenky za 1500 na hlavu (plus 200 za místa u okna, který si kupovat nemusíte), nastal čas na hledání hotelu. V minulosti se mi už párkrát osvědčila stránka Booking.com. Nelekejte se vzhledu stránek, fakt to funguje. A nelekejte se, že to po vás chce číslo karty. Slouží to pro hotely, který si u delších pobytů berou vratnou zálohu (na týden v Londýně pro 4 lidi to bylo 2000, pro nás na 2 noci v Benátkách nic). Člověk tam musí chvíli klikat a projíždět, ale nakonec vždycky něco najde.

Najít hotel v Benátkách na dobrým místě a za slušnou cenu? Vypadá to skoro jako nesplnitelnej úkol, protože průměrná cena hotelu na noc je ta 10 táců, nekecám. Ty levnější jsou úplně mimo Benátky, kdesi na ostrově Lido, což je totálně v hajzlu. Ale kdo to zvládl? No já přece. Ale jak! Našla jsem malinkej hotýlek v podstatě hned vedle konzulátu, kanálu Grande, pekárny, cukrárny, zastávky vodního busu, gondol a převozu. Tohle všehcno ještě se snídaní, super nábytkem a za výbornou cenu v porovnání s ostatním. Na naše datum měli poslední pokoj, takže klika. Tím bylo definitivně rozhodnuto, že letíme do Benátek (blbej čedok dělá výjezd busem s přespáním na jednu noc na jíž zmíněným Lidu za 4, nás to stálo asi o 300 míň, haha). Jsem dobrá.

Naším domovem se stalo na dvě noci Alloggi Santa Sofia. Pokoj byl sice menší, ale jinak nemám co říct. Vážně můžu jenom doporučit. V recepci byl Ind, což bylo fakt divný, ale já na ně mám asi kliku. V obou hotelech v Londýně byl taky Ind. No nic, dál. Jídlo bylo v pohodě, nic extra, ale neurazilo. Nejhorší na celým hotelu je ho najít. My ho teda hledaly v půl dvanáctý v noci, protože nám přesunuli let, takže to bylo ještě trochu komplikovanější. Každopádně, když dojdete na Strada Nuova, což je ulice jak kráva, tak máte vyhráno. Stačí projít kolem mekáče (ano, je tam mekáč, je jedinej a zrovna u něho jsem bydlely) a pak hledat uličku Calle Priuli. Je to dost malinká ulička, ale na rohu je cedulka se jménem hotelu.DSCN0791

DSCN0792

Pak stačí najít nenápadný dveře s názvem hotelu, zazvonit na zvonek a jste tam. Skoro. Ještě menší vejšlap. Zaujaly mě ty třásničky, jsem divná.DSCN0787

DSCN0788

Cestou nahoru potkáte malinkou odbočku, to je terasa. My jí moc nevyužily, protože byla vždycky po propršené noci plná loužiček.

DSCN0789

No a už jsme v pokoji! Výhled nic moc, ale za tu cenu jsem čekala spíš rovnou stěnu nebo cizí byt.

DSCN0543

Nakonec pár detailů pokoje. Byla to šílená nudle, tak akorát napostel, ale na přespání víc než výborný. Jo a vážně se mi moc líbil ten nábytek. Ta televize to dost ruší, ale co se dá dělat, 21. století prostě. Koupelnu jsem vám nevyfotila, přišlo mi to zbytečný.

DSCN0778 DSCN0786Tak, bydlíme. Nějaký dotazy? Ještě se můžu pochlubit, kolik jsme toho nachodily za ten den a kousek. Prošly jsem +/- všechny důležitý monumenty, nakoupily hromadu suvenýrů, nějaký jídlo a užívaly jsme atmosférů města. A taky jsem potkávaly hromadu francouzů. Pro mě jakožto budoucí učitelku francouzštiny v podstatě super, ale bylo to trošku zvláštní.

mapa (3)Zeleně jsem vyznačila co jsem všechno prošly a viděly. Modrý křížek je místo, kam nás dovezla loď. Za pár peněz projížďka kanálem a prdíme na drahý gondoly. Růžová čárkovaná čárka pak ukazuje cestu z nádraží na hotel.

Tak, bylo to dneska náročný a už to tady utnu. Zítra budu pokračovat dopravou, protože mám strašnej pocit, že to všichni musíte nutně vědět a umíráte touhou slyšet rady zrovna ode mě.

Comments
2 komentáře to “Venezia III – letenky, ubytování”
  1. Zdeněk napsal:

    dobrý informace ;-) Zdeněk

Zanechat Odpověď

