Venezia IV – doprava

Poslední díl, slibuju. Já vim, neni to moc záživný, ale nechce se mi sem pořád psát o tom, jak jsem si koupila támhleten krémíček a tuhle řasenku a támhle jednu sukni apod. Takže se usaďte, dneska to asi taky nebude nejkratší.

Budu předpokládat, že všichni chcete do Benátek a taky, že všichni chcete letět letadlem a jste dostatečně chytrý na to, abyste doletěli na Marco Polo. Na Treviso můžete letět taky, ale je to výrazně dál od města a neporadím vám moc s cestou z letiště.

Právě jste vylezli z letadla, máte posbíraný kufry a potřebujete se dostat na hotel. Máte 2 možnosti a každá má svoje výhody. Cesta vlakem nepřichází v úvahu, člověk se musí nejdříve dohrabat vůbec na vlak a to je pěkně daleko.

  • Lodí (podle toho, kam potřebujete, vyberete Linea Blu, Arancio nebo Rossa)

Na stránkách Alilaguna najdete všechny důležité informace jako jsou tabulky odjezdů a kde lístek koupit. Nebo si ho můžete koupit rovnou na stránkách, zpáteční je za 25€. Cesta by měla trvat cca 40 minut. Cesta sice trvá dýl,a le určitě má styl přijet do Benátek lodí. I když to neni vaše loď. Alilaguna nabízí i další lístky, ale s těmi vám moc neporadím, nevyzkoušela jsem je. Jinak si můžete prostudovat mapičku, mohla by se hodit. K lodím se dostanete hned z letiště, je to asi 50m. Stačí hledat vodu. (mapu jsem ukradla Alilaguně)mappa-linee1

  • Autobusem

Tady máte zase několik možností. Můžete použít městskou hromadnou (neboli A.C.T.V., linka 5 přímo do Benátek, linka 15 na Mestre…údajně z letiště jedou i linky 4 a 45, ale nikde jsem je neviděla) nebo můžete použít speciální express service od A.T.V.O. (jezdí každou půlhodinu). Zpáteční lístek stojí na oboje 11€ a platí 7 dní od označení. Ano, cesta stojí ani ne polovinu, co jízda lodí. Dokonce je doprava i rychlejší, trvá jenom 20 minut. Já jsem jela s mámou busem a nemůžu si stěžovat. Automat je hned u zastávky autobusu, je jen na vás, kam si stoupnete. Malé upozornění na závěr – autobusy staví na Piazzale Roma, kousíček od vlakového nádraží. Odsud můžete dojít po svých (doporučuji, v noci to bylo nádherný) nebo přesednout na loď (o městský o kousek dál).

Doprava ve městě

Na Benátkách je nádherný, že tam nejezdí auta, motorkáři, ani cyklisti. Jedinou přepravu tam zařizují lodě všeho druhu. Můžete si vybrat notoricky známou gondolu (zvláště oplýváte-li zbytečnými penězi, protože za to vyplácnete tak 50 € určitě), traghetti, což jsou místní přívozy (gondola pro socky, která vás převeze z jedný strany břehu na druhej za 2 éčka a celou dobu se tam mačkáte asi s 8 lidma na sotjáka), waterbus, což je vlastně velká loď, prostě hromadná doprava a nakonec jsou tu taxíky v podobě vydřidušáků, co mají vlastní člun a chtějí vás svést. Není to taková romantika jako gondola, ale vsadim se, že je to podobně drahý.

Nejlevnější je doprava městskou, to asi napadne každýho. My jely jen jednou, ale bylo to moc fajn. Loď je veliká, má spoustu míst na sezení a když máte aspoň trochu kliku, seženete fleka na přídi, takež máte bezva výhled na všechny luxusní hotely, muzea, kostely a Ponte di Rialto. Takových linek jezdí po městě hodně, dokonce i několik nočních, takže se nemusíte bát, že se nedostanete, kam potřebujete. Mapa dopravy zde.

Všechny důležité informace o dopravě ve městě najdete na stránce hellovenezia. Já jen dodám, že jakýkoliv lístek na waterbus stojí 7 €. Je to jednosměrná jízdenka, ale platí 60 minut, to stihnete dojet všude. Když budete v hledání míst, kde se dá jízdenka koupit, nenechte se oblbnout jako já. Internety mi sice tvrdily, že se lístek dá koupit rovnou na zastávce, v reálu se tam ale dala dobít jenom karta na dopravu (kterou je asi dobrý si při delším pobytu zařídit, pokud plánujete nechodit a vozit si prdelku). Ale je třeba zachovat chladnou hlavu. Zaběhla jsem do nejbližší trafiky a tam jsem lístek normálně pořídila. Nenechte se vylekat tím, že dostanete jenom jednu kartičku pro víc lidí, je to úplně cajk. Akorát pak musíte cestovat všichni spolu. Další informace o cenách dopravy tu.

mapa (4)

Fotky lístků jako důkaz, že si to všechno jenom necucám z prstu. To je asi všechno, co k dopravě můžu říci. Pokud někdo shledá, že nutně potřebuje do Benátek, ale moje rady nejsou dostatečný, nebojte se zeptat. Možná budu vědět i odpověď. Minimálně mám většinu stránek tak prošmejděných, že se zorientuju rychleji. Tak a už máte od Benátek pokoj, těšte se na velký souboj skořicových rolek, bebí mýho mopse a mejdlový šílentví (ne nutně v tomhle pořadí).

Čus.

Zanechat Odpověď

