Humus

Dlouho jsem se k tomu dostávala, protože mi všechno strašně trvá. Speciálně pokud jde o recepty. Humus mám celkem ráda, za život jsem ho párkrát zkusila a současné trvající šílenství okolo cizrny a celkově arabské (blízkovýchodní?) kuchyně mi dost nahrává do karet, protože jsem zjistila, že docela vděčně přijímám kuchyně ze všech koutů světa a zrovna tenhle styl obsahuje luštěniny a zeleninu a halvu (bez sladkýho to nejde). Možná to taky bude tím, že nejím hovězí a vepřový a valná většina těch českých poctivých jídel tyhle masa obsahuje (aspoň z těch, co se mi takhle vybaví).

Co mě nakonec donutilo pohnout zadkem a udělat něco tak jednoduchýho jako je humus? Cizrna, co měla na mále a už jí rostly skoro vousky. Sušená, takže v klidu, o to víc s tim bylo práce. Moderní doba totiž nedává moc prostoru si včas vzpomenout a dát cizrnu na 12-24 hodin máčet do vody. Tak kupujeme tu v plechovce, která už je předvařená. Já normálně taky, tohle jsem snad vzala v nějakym delíriu nebo tak něco. A taky jsem se konečně dokopala do prodejny arabských potravin, co mám hned za rohem ve Spálený a koupila jsem si tam tahini (sezamovou pastu, která se dá vyrobit doma rozmixováním sezamových semínej s trochou oleje).

A teď už konečně k receptu. Čerpala jsem z kuchařky od Apetitu. Je to šestý díl, Párty. Udělala jsem si drobnější úpravy, ale v podstatě jsem všechno dodržela. Jo a bacha, toho humusu je fakt docela dost potom. Nebo mi to tak aspoň přijde

Ingredience

  • 2 plechovky cizrny (i s nálevem každá 400g)
  • 2 stroužky prolisovaného česneku (recept tvrdí 3, ale 2 vážně stačí)
  • 60ml citronové šťávy
  • 60ml tahini
  • mořská sůl
  • 3 lžíce olivového oleje (v původním receptu není, ale shledávám ho důležitým pro zředění dost husté pasty, která vznikne)
  • (1/2 lžíce kůry z bio citronu – dobrovolná přísada)
  • olivový olej extra virgin a mletá sladká paprika k podávání

Postup

  1. dejte do mísy slitou a okapanou cizrnu společně s česnekem, (kůrou z citronu), citronovou šťávou, olivový olej a tahini.
  2. rozmixujte na hladkou pastu a podle chutí dosolte
  3. podávejte lehce pokapané olivovým olejem a ozdobené paprikou

SNC01491

Jak vidíte, postup je směšně jednoduchý, jde jen o to se dokopat ke koupi tahini v mém případě. A vážně to dělejte s cizrnou z plechovky. Fakt nechcete vařit cizrnu 2 hodiny a před tim jí máčet celej den. Prostě nechcete.

S čím takový humus jíst? Já ho mám ráda s tmavým chlebem a sušenými rajčaty. Rodiče po něm vystartovali tak, že jim stačil humus samotný, případně jenom s chlebem, což mě teda ohromě překvapilo a potěšilo. Nebo ho můžete sníst s grilovanou zeleninou, případně s další mojí oblíbenou arabskou pochoutkou – falafelem. Tady se asi meze moc nekladou, jenom k masu mi humus moc nesedí.

Takže si to všichni doma zkuste, ať si rozšíříte obzory. Hodně zdaru a dobrou chuť, žejo

Zanechat Odpověď

