Jahodové muffiny

Jahody jsou pro mě tak trochu symbolem léta (společně s válením se v parku a vychlazenou limonádou). I když není úplně jejich sezóna, rozhodla jsem se s vámi podělit o recept na muffiny, protože už je ten čas, kdy jahody mají chuť. Je opravdu jednoduchý a nejvíc času mi vždycky zabere rozdělování těsta do košíčků. Minulý létě jsem ho pekla snad dvakrát týdně, protože máma pořád nosila ovoce a vždycky nám něco zbylo aspoň na poloviční dávku.

muffins (5)

Ingredience na 12 muffinů:

  • 260g hladké mouky
  • 120-150g krupicového cukru, v závislosti na sladkosti ovoce
  • 2 ličky kypřícího prášku
  • 2 vejce (M)
  • 60ml slunečnicového oleje (může být jakýkoliv jiný, který nemá silnou příchuť, např. sójový, řepkový)
  • 240ml mléka (používám plnotučné, pro plnější chuť, ale je to jen na vás)
  • 15 jahod

Postup:

  1. do mísy nasypte mouku, cukr a kypřící prášek. Pořádně promíchejte metličkou, aby se prášek rovnoměrně rozprostřel ve směsi
  2. vyklepněte obě vejce, přilijte olej a mléko a promíchejte mixérem, aby se všechny ingredience smíchaly v hladké řidší těsto.
  3. do těsta vsypte na drobno nakrájené jahody a opatrně ručně zapracujte.
  4. nalijte těsto do formy na muffiny (vyskládaná košíčky nebo vymazaná máslem) a dejte péct do trouby předehřáté na 180°C na 20 minut.

muffins (6)

Tak vidíte, jak je to jednoduchý. Po nakousnutí vypadají opravdu hezky a chutnají skvěle. Jenom se to nesmí přehnat s cukrem (původní recept měl 200g!) a jahodama, to by se vám muffiny rozpadly. A kdyby se někomu nezdály jahody, může si tam dát třeba borůvky nebo maliny. V dnešním světě dovozů přes celou planetu si můžete koupit všechno čerstvý i v prosinci (ale absolutně bez chuti).

Teď při psaní mě ještě napadla taková vychytávečka. Já jsem ujetá na tučný mléčný výrobky, sýr s tukem po 40% je nepřítel a smetana na šlehání nejlepší nápoj. To už jste možná postřehli, že mi slova jako „dieta“ a „nízkotučný“ moc neříkaj. Zpátky k jahodám. Já je v létě miluju rozmixivaný na pyré a k tomu řádnou porci šlehačky. To by mohlo fungovat i tady, co myslíte?

Každopádně vám přeju hodně zdaru, pokud se do toho postíte, ale vážně nemáte moc co zkazit. A taky vám všem přeju pohodlnej zbytek maturit, krátký a úspěšný zkouškový, záverečný zkoušky a všechny tyhle studijní věci (taky už se to na mě vrhá). A pracantům přeju…málo práce?

Čuste :)

Zanechat Odpověď

