Ostružinový koláč

Ostružiny nejsou zrovna moje oblíbený ovoce, ale když je táta přinesl domů, chtěla jsem z nich něco upéct. Zalovila jsem ve své chytré kuchařce Koláče z Apetit edice a našla jsem tam právě tento recept. Jenomže nedokážu nic udělat přesně, jak mi někdo říká, musela jsem si ho trochu upravit a právě ten upravený recept se dneska dozvíte.

Ingredience:

  • 300g hladké mouky (+ na posypání pracovní plochy)
  • 2 lžičky kypřícího prášku
  • špetka soli
  • 140g vychlazeného másla (+ na vymazání plechu)
  • 100g třtinového cukru
  • 75ml podmáslí
  • 1 vejce
  • 200g ostružin
  • 3 lžíce třtinového cukru (na ostružiny)
  • 125g creamcheesu (lze nahradit pomazánkovým máselm bez příchuti)
  • 60g moučkového cukru
  • 200g smetany ke šlehání (40%)

koláč (3)

Postup

  1. Mouku, kypřící prášek a sůl dejte do mísy a promíchejte metlou
  2. Přidejte máslo nakrájené na kostičky a mněte dokud se nevytvoří drobenka
  3. Udělejte důlek uprostřed a vlijte podmáslí a rozšlehané vejce. Směs zpracujte na měkké a lepivé těsto.
  4. Přendejte těsto na pomouočněnou pracovní plochu, prohněťte ho a vytvarujte placku o průměru cca 18cm.
  5. Placku dejte na vymazaný plech a nechte péct v troubě předehřáté na 190°C (horkovzdušná na 170°C) po dobu 30 až 35 minut. Že je hotovo poznáte podle slavného párátkového testu. Po upečení nechte korpus úplně vychlandout a připravte si krém.
  6. Teď je na řadě náplň. Ostružiny jemně rozmačkejte společně s třtinovým cukrem (3 lžíce).
  7. Do mísy dejte creamcheese  a cukr. Ručním mixérem šlehejte 1 minutu, aby se krém nadýchal.
  8. Přilijte všechnu smetanu a mixujte dokud krém nezačne tvořit špičky a pořádně nezhoustne.
  9. Prořízněte vychladlý korpus, namažte ho krémem, přidejte ostružiny a přiklopte.

Tadá, máte koláč!

koláčMusím přiznat, že i přes můj chladný vztah k ostružinám jsem si moc pochutnala. Jediné, co mi trochu vadilo bylo poněkud tuhý těsto. A taky fakt, že 40% smetana se blbě shání. Je totiž moc dobrá sama o sobě a je neuvěřitelně hustá. Asi se budu muset spokojit s normální 30% jako s večerním drinkem. Jinak cukru tak akorát, zuby vám to vážně nevyláme. Pokud budete zkoušet, přeju hodně úspěchu a hlavně dobrou chuť :)

Comments
One Response to “Ostružinový koláč”
  1. My CookBook napsal:

    Ostružiny už raší na zahrádce, takže určitě vyzkouším…

Zanechat Odpověď

