Whittard

Dneska jsem zjistila, co mi tu opravdu chybí (kromě mopsiska, přítele, mýho pokoje a sójovejch řízečků). Je to horká čokoláda od Whittard. Vážně. Tak jsem se rozhodla, že vám o ní něco povím a budu si u toho představovat, že zrovna usrkávám z obrovskýho hrnku velkou dávku bílý horký čokolády.

Historie firmy Whittard of Chelsea se začala psát už v roce 1886, kdy byl otevřen první obchod v Lodýně na Fleet Street (asi naproti holičstvi Sweeney Todda). Tehdy se v podniku specializovali na kvalitní kávu a čas a taky kakao. A právě díky těmhle komoditám se Whittard proslavil. Za víc než 125 let se podnik rozrostl a jejich pobočky najdete po celý Británii. Dneska prodávají přes 100 různých čajů, praženou kávu a 18 druhů horké čokolády od bíle až po hořkou nebo tu s příchutí chilli.

DSC_0006 (3)To bylo stručně k historii. Já jsem na Whittard narazila naprostou náhodou. Znáte to, nejlepší věci jsou ty, co si nenaplánujete. Byla jsem tenkrát v Londýně, psal se rok 2011, já měla po maturitě, v ruce novou zrcadlovku, zamilovaná a všechno bylo super (ne, že by teď nebylo,ale věci se dost změnily od tý doby :D ). Pamatovala jsem si, že jsem byli na Covent Garden kdysi dávno se školu a chtěla jsem se tam podívat. Je tam Ladurée a spousta cupcaků, takže jsem nemohla jinak. No a jak jsme obcházeli všechny obchůdky, tak jsem viděli jeden moc zvláštní a vlezli jsme tam. Jop, byl to Whittard. Tak jsem tam stáli a nevěděli co dřív. Nakonec se na nás otočila slečna, která doplňovala zásoby a spustila slovenky. Byl to šok, ale pomohla nám vybrat. Tou dobou probíhala akce 2+1 zdarma, takže supervýhodný. Já jsem si z toho odvezla Bantofee a Winter spice (která se už bohužel nedělá).

O rok a kousek později jsem  byla v Londýně znova. Musela jsem se vrátit. Šla jsem jenom po čokoládě, i když jsem ochutnala i instantní čaj a byl vážně moc fajn. Odnesla jsem si Rocky road, Chilli a Crème brûlée. Poslední zmiňovaná je nejlepší a největší propadák vidim v Rocky road, ale asi proto, že se mi prostě netrefila do chutě. I tak jsou všechny skvělý. (na fotkách níže je pak složení)

DSC_0009 (3)Jenomže to pořád nejde, lítat si do Londýna pro čokoládu, rozumíte mi, žejo. Tak jsem koukala různě po internetech a jo, našla jsem obchody, kde je prodávaj. Ale skoro za 300! Nejsem magor, ta věc stojí £5,50, což je velmi zhruba 160 kč. Jako by ale někdo věděl, jak moc tuhle čokoládu miluju, objevil se obchod na Čerňáku v ČCM.  Ani si neumíte představit, jakou jsem z toho měla radost. Mají tam všechny příchutě, dárkový balení, čaje, instantní čaje, … Prostě všechno jako v Londýně, jenom na menším místě. Když jsem tam byla naposled, koupila jsem si bílou čokoládu s rebarborou. Tentokrát jsem vedle nešlápla. Je naprosto dokonalá. asi definitivně přesedlávám na bílou.

DSC_0008 (3)Takže pokud jsem vás nalákala a jste z Prahy (nebo sem máte občas cestu), zajeďte si na Čerňák. A pokud ne, koukněte na český stránky Whittardu. Rozhodně to stojí za to. Vím, že hodně lidí vyhledává spíš takovou tu hustou pudinkovou čokoládu a tyhle lidi musím zklamat, Whittard je naprosto normální tekutá horká čokoláda, která ale výborně chutná a nemusíte jí do hrníčku mlíka narvat 15 lžiček, aby to chytlo barvu a chuť (třeba jako u granka).

Jo a mám pro vás ještě fígl s dávkováním. Na obalu se píše 20g na hrnek mlíka. Komu by se to ale chtělo pořád vážit, žejo. Pokud máte doma odměrky (třeba tyhle), máte vyhráno. Já vždycky vezmu tu na lžíci  (15ml) a +/- jí naplním po okraj. Tohle uděláte dvakrát a máte hotovo. Vychytávka posledních dnů pak bylo studený mlíko místo horkýho. Moooc dobrý, to taky zkuste.

Mějte se :)

Zanechat Odpověď

