Pařížská dobrodružství II

Tentokrát jsem vyrazila do města zamilovaných úplně sama (jaká ironie, měla jsem tu být v páru, ale nezdařilo se). Měla jsem naplánovanou trasu a všechno zakresleno v mapce, ale Paříž si přála jinak a stihla jsem sotva polovinu (taky díky zastávce v Uniqlo).

Začala jsem tedy na nádraží Saint Lazare a šťastnou náhodou jsem vylezla rovnou do Galeries Lafayette. Přála bych si tam jednou jít opravdu nakupovat. Fotky nemám, protože jsem byla tak unešená tím vším luxusem okolo, že by mi přišlo více než nepatřičné si to tam blejskat.

Po nákupu makronek a dostatečném vynadívání se na kopulku, jsem vyrazila ven do ulic. Řeknu vám, tady je docela šrumec. Hlavně kolem Opery, která je od GL co by kamenem dohodil, to dost žije.DSC_0001 (3)Opera v celé své kráse. Což mě přivádí k tomu, že jsem v životě nebyla ve Státní opeře v Praze. Jsem barbar i mezi barbary. Hanba mi. A taky jsem se definitivně rozhodla, že na letiště pojedu od Opery autobuse. Cesta nejmenšího odporu.DSC_0004 (3)Chodíme po kultuře zvenku. Comédie Française, příznačně u ulice pana Molièra.DSC_0005 (3)Tak zablbneme si trochu na nádvoří, žejo. DSC_0011 (2)Moje makronková lavička. Ani nevím, jak dlouho jsem tam seděla a užívala si to dobro.DSC_0013 (2)Odvaz Métropolitaine. Ňuf.DSC_0016 (2)Náhodný kostel schovaný za Louvrem (aneb fotím si, co chci)DSC_0019 (2)La Samaritaine. Bývalé centre commercial. Největší v Paříži, Galeries Lafayette a Printemps se mohly jít zahrabat. Teď chudinka už pár let chřadne.DSC_0022 (2)Paris plages. Moře to nenahradí, ale vyvalit si pupek u Seiny je taky moc fajn. Jsou tam trampolíny, místo na petanque a mám takový tušení, že i bazén. Možná to ještě zkusím.DSC_0024 (2)A už jsme na Île de la Cité. Horloge, který si s tím naším potřást rukou rozhodně nemůže, ale i tak je pěkný.DSC_0029 (2)Vnitřek Consiergerie a první využití výhod členství v EU – vstup zadarmo.DSC_0036 (2)Slavná Consiergerie sloužila za francouzský revoluce jako takový malý vězeníčko. Mimojiné zde pak popravili přes 2000 lidí. Krasný je, jak jméno Ludvíka (povšimněte si, jak je napsán jako poslední francouzský král) vyšlo hned vedle jeho milované Marie Antoinette.DSC_0045 (2)Po Consiergerie musíte samosebou do Saint Chapelle, která je hned vedle (a taky zadarmo). Koukáte na Palais de Justice a frontu, která zabere skoro hodinu. Řekla jsem si, že ne a zajedu jsem někdy ráno, to by mohl být větší klid.DSC_0047 (2)Nutná fotka Notre-Dame. Tady mě už pomalu chytají nohy a ramena (zrcadlovka přecejenom něco váží).DSC_0049 (2)St. Michel a rezignuju. Do musée d’Orsay půjdu jindy, jdu na metro.DSC_0051 (2)Připadala jsem si trochu jako uvnitř secesního sila.DSC_0054 (2)Nevím proč, ale pařížské metro na mě působí docela depresivně. Je tam dost dusno (podobně jako v Londýně), skoro jako by tam pořád někde byla pára prvních vlaků.
Paříž 2013Poslední zastávka – l’Arc de Triomphe. Chodila jsem pořád dokola a vyhlížela šikovně vypadajícího turistu. Našla jsem správně?DSC_0067 (2)Při pohledu shora Champs Elysée rohodně nevypadá tak kouzelně jako když si jí procházíte.DSC_0068 (2)Co mě na Paříži udivuje – je neskutečně rovná v porovnání s Prahou (to je jeden z důvodů, proč bych tam chtěla aspoň rok žít) a je bílá, žádný červený střechy.DSC_0081 (2)A otravujeme turisty podruhé, protože jsem chtěla fotku, kde jsem já a oblouk. Tak.

Baví vás vůbec tyhle články plný fotek? Já se chci totiž strašně dělit o zážitky, ale mám pocti, že jsem s tou frako- a pařížofilií docela otravná občas. Dejte mi vědět :)

Comments
4 komentáře to “Pařížská dobrodružství II”
  1. Černá Moora napsal:

    ách, já tam chci chci chci :)) mě to baví moc, víc fotek, ať absťák prozatím uspokojuju alespoň vizuálně :)

    • Carlin et moi napsal:

      Jééé, to mám radost, že je někdo tak podobně zamilovaný jako já :) Slibuju, že další fotky budou, protože hned ráno vyrážím na další výlet. A pak mě čeká ještě jeden koncem týdne.

  2. eva napsal:

    krása,krása,krása a ty tvoje vlasy ti upřímně závidím:-),au revoir eva :-)

Zanechat Odpověď

