Předposlední Paříž

Dneska jsem si opět zajela na malý výlet do francouzského hlavního města. Nepovedlo se mi sice navštívit Musée d’Orsay, protože jsem odmítla stát tu několikahodinovou frontu (až pojedu naposled, vstanu fakt brzo a budu tam na otvíračku), ale i tak to byl výborný den a podařilo se mi odškrtnout zase pár položek (poměrně zásadních) z wishlistu. Pojďtě se podívat, jak to probíhalo.

Začala jsem tam, kde jsem minule nepochodila – v Sainte Chapelle. Musim říct, že mě to tam dost uchvátilo a kromě neustávajícího cvakání spouště u foťáku jsem se tam taky hodně dlouho kochala. Pokud je vám 25 a míň, máte vstup zadarmo.DSC_0002 (3)Probíhají zde od roku 2009 rekonstrukce, takže pokud pojedete v blízké době do Paříže, uvidíte i pár plachet a lešení. Na úchvatnosti to ale ničemu neubírá.
DSC_0005 (4)Nádherný strop ve spodní částiDSC_0011 (3)Jsem na sebe docela pyšná, že se mi moc netřásla rukou. DSC_0017 (3)Neni nic horšího, než zkazit fotku takhle nádhernýho prostoru focením s bleskem, Vážně, nikdy to nebude vypadat tak dobře. (ano, od doby, kd ymám zrcadlovku tomu hrozně rozumim :D )DSC_0024 (3)A tady máte horní část – hlavní turistickou atrakci. Ten blbej úhel přisuzujte tomu, že jsem enchtěla na fotce již zmiňovanou plachtu. (Koukat na ty vitráže je něco skvělýho)DSC_0032 (3)DSC_0034 (3)DSC_0038 (3)když jste pozorný turista jako já a ne jenom ovce fotící všechno iČimkoliv, všimnete si, že je tam sic ošoupaná, ale stále nádherná podlaha.DSC_0040 (3)Po výlezu ze Sainte Chapelle dostanete možnost vyfotit si Palais de Justice ještě bez mříže, tak jsem toho využila.DSC_0046 (3)Pont des Arts.DSC_0047 (3)Zámek? Ne, děkuji, raději plyšový pouta (jiný než růžový s leopardím vzorem nepřichází v úvahu samozřejmě).
DSC_0048 (3)Institut de France a čekání několik minut, než zavlála vlajkaDSC_0049 (3) DSC_0051 (3)Aspoň jsem si ho vyfotila, příště už tam i vlezu :)DSC_0053 (3)Musím být strašně bohatá, protože mi dělá hroznou radost kupovat si například Longchampky. A taky miluju, jak jsou strašně milí a ochotní. To chci pořád.
DSC_0055 (3)Nakoupeno a jde se kochat…DSC_0054 (3)…kostelem Saint-Sulpice například.DSC_0057 (3)U toho si užužlávám zmrzlinu v makronce od Pierra. (ze sandálů mě to nevystřelilo, ale balení a provedení je tak skvělý, že jsem jí prostě musela zkusit)DSC_0063 (2)Koukla jsem do mapy a zjistila jsem, ež mám za rohem Jardins de Luxembourg, tak jsem tam vyrazila ověšená taškami.DSC_0076 (3)V létě vypadají opravdu nádherně a sídlo francouzskýho senátu (Palais de Luxembourg) to krásně dokresluje.DSC_0077 (2)Usedám a pokračiji ve žraní dál. Tyhle makronky mě dostaly. Nejvíc mě fascinuje ten olivovej olej v tom. Rozhodně lepší nápad než loňský vánoční foie gras.DSC_0082 (3)Ispahan. Konečně! Růže, maliny, liči. Jde to líp? Za mě už moc ne. Ale konec cpaní se a vyrážíme směr Père Lachaise.DSC_0084 (3)Pro ty zvás, kteří nejsou úplně v obraze – Père Lachaise je hřbitov v Paříži, kde je pochována spousta slavných lidí. Někomu to možná přijde divným že se chodí koukat nahřbitov, ale on je kouzelnej i sám o sobě.DSC_0085 (3)Frédéric Chopin. Áách.DSC_0094 (2)Vidíte? Já vám to říkala, že je to tam kouzelný. (touhle dobou už mě tak šíleně bolí ruce a nohy, že už trochu pajdám)DSC_0095Ano, i takové giganty tam najdete.DSC_0096Molière a hned za ním vykukuje Jean de La Fontaine. Takový Victor Hugo tam třeba hrob nemá (je v Patheonu) a tak mu tam rodina nechala udělat aspoň malý obelisk)DSC_0099 (2)Poslední na co jsem se zmohla – Sarah Bernhardt. Pokud znáte Muchovu plakátovou tvorbu, znáte i jí. To díky ní je Mucha tak slavnej. Nekecám.

Trochu mě mrzí, že už jsem neměla sílu najít si Oscara Wilda nebo třeba Jima Morissona (a spoustu dalších), ale když neslouží nohy, tak se nedá svítit. Tak snad příště nebo zase úplně jindy, až budu znova ve Francii.

Comments
One Response to “Předposlední Paříž”
  1. cernamoora napsal:

    já zas stihla jen Jima :D

Zanechat Odpověď

