Musée d’Orsay

Původně jsem chtěla napsat článek o mém posledním dni v Paříži, ale nějak se to tam zvrtlo a stihla jsem v podstatě jenom muzeum a posedět chvilku v Jardin des Tuileries, nakoupit pár věcí domů a nic víc. Takže si dáme menší povídáníčko o Museé d’Orsay místo pařížskýho fotorománu.

Pokud se tam budete někdy chystat, doporučuju vám vstávat brzo ráno a být na místě chvilinku před otvíračkou. Už tou dobou jsou tam fronty, ale docela to odsejpá. Já jsem přišla cca 10 minut před otevřením a čekala jsem asi 15 minut, což mi přijde hodně v pohodě. Rozhodně lepší než ta hodina, kterou si tam postojíte, když přijdete odpoledne. Na prohlídku muzea si klidně nechte celý den. Je toho tam opravdu hodně a návštěva stojí za to (to vám říká naprostý umělecký ignorant).DSC_0002 (4)Za vstup dáte 9€ nebo 6,5€ pokud přijdete před zavíračkou. Já osobně jsem se do muzea dostala „gratuit“ (jakože zadarmo), protože jsem z Český republiky a je mí míň než 25. Tohle na Francii vážně miluju. Nemusíte bejt student, nemusíte mít speciální kartičku a nemusí vám bejt 6, abyste mohli někam zadarmo. Problém trochu spočívá v tom, že informaci o volném vstupu nikde u kasy nenajdete. Musíte si o to trochu potupně říct, což mě trochu zarazilo. Takže kdo se bojí, nesmí zadarmo do Musée d’Orsay.
DSC_0006 (5)Uvnitř to vypadá opravdu krásně. Je hodně vidět, že to bývalo vlakové nádraží, ale vážně se mi tam moc líbilo. Dokonce jsem se občas zapomněla dívat na všechny ty sochy a obrazy, protože jsem byla dost uchvácená rozlehlostí a krásou celého prostoru. A samozřejmě jsem nezapomněla to všechno vyfotit z nevyššího patra (i přes zákaz focení, protože fuck da police!)
DSC_0005 (5)A co v muzeu najdete? Třeba Van Gogha, Moneta, Cézannea, Gaugina a spoustu dalších jmen (přesvědčte se sami). Přes léto je navíc otevřená v 5. patře terasa (odtud jsem fotila první fotku) a když vás během prohlídky přepadne hlad, jsou vám k dispozici dvě café (to v pátým je ultrastylový) a restaurace. A taky se můžete vyfotit nádražní hodiny zevnitř, což je taky sranda.DSC_0014 (4)A tady máme pohled zvenčí. Snažila jsem se najít místo, odkud bych mohla pořídit fotku přímo naproti, ale vzhledem k tomu, že bylo lehce po poledni, svítilo mi sluníčko přímo do objektivu, tak jsem musela fotit takhle. Aspoň se tam v městnala Eiffelka.

Ještě si dovolím lehce odbočit ke zbytku dne. Původně jsem měla v plánu dojít pěšky k Place de Concorde, zajít si k Palais de Bourbon, kde sídlí Assamblée Nationale (takovej ekvivalent poslanecký sněmovny bych řekla) a pak si projít Champs-Elysées). Jenomže jsem si na chvíli sedla do Tuilerijských zahrad, že si odpočinu a  v tom se se mnou dal do hovoru náhodný Pařížan, což mi přijde hrozně kůl, že si někdo z Paříže myslí, že má cenu se mnou mluvit. Tak jsem tam kecali a kecali a bylo to docela fajn.

No a pak už bylo šíleně pozdě a já musela ještě stihnout nakoupit sladkosti v La Cure Gourmande, protože to tam absolutně miluju a připomíná mi to mojí oblíbenou Provence. Chtěla jsem se ještě zajet kouknout k Institutu Arabského světa (? to je vážně divný, překládat to), protože to je opravdu zajímavá budova, ale byla jsem šíleně upocená (blížil se déšť, tak bylo fakt dusno), čekal na mě pes a navíc jsem očekávala návštěvu z Paříže (povedlo se mi totiž nějakou naprosto šílenou náhodou si udělat přátele v Paříži, když jsem byla lehce podnapilá).

Takže i když jsem nestihla ani polovinu naplánovanýho programu, měla jsem vážně jeden z nejlepších dnů tady. Asi jsem se vážně trochu změnila. Dřív by bylo absolutně nepřípustný udělat cokoliv jinak, než bylo v plánu. Francie má na mě dobrej vliv. Ještě by to chtělo se vyklidnit do takovýho stádia, že nebudu vystresovaná z každý blbosti.

 

Comments
4 komentáře to “Musée d’Orsay”
  1. cernamoora napsal:

    ja si vždycky umiňuju, že se ze střechy l’Institut du monde arabe podívám na Paříž a zatím se nezdařilo :)
    a Orsay vypadá super, na muzea mě neužije, ale třeba udělám výjimku

    • Carlin et moi napsal:

      Všechny ty nestižený věci budou záminka pro další návštěvu Paříže (jako třeba muzeum videoher v Grand Arche nebo Academie Francaise). Snad nám tu Paříž ještě chvíli nechají stát, abychom to obě dvě všechno stihly :D
      Taky nejsem zrovna muzejní typ, ale zrovna tady mě to fakt bavilo. Už jenom to, že se někdo rozhodne udělat z opuštěnýho nádraží muzeum mi přijde dost dobrý.

  2. eva napsal:

    krásný:-).úplně jsem se zasnila :-),přeji hezký den :-)eva

Zanechat Odpověď

