Fika

To jsem takhle jednou byla v Ikee. Jela jsem pomoct rodičům s výběrem postele, ale v hlavě jsem měla tajný plán. Díky mé oblíbené food blogerce Maškrtnici jsem objevila novou kuchařku. No, novou je trochu přehnaný, protože už nějaký ten pátek se koupit dá. Novinkou je ale český překlad. A taky jsem přihodila dva sirupy – ten rebarborový je nic moc, ale brusinkový chutná v perlivé vodě skvěle.DSC_0005 (2)Všichni jsme si zamilovali švédský jídlo hlavně díky Ikee, to si jako nebudeme lhát, že to tak neni. Někdo miluje koňský (*odkašlání* masový) koule, někdo mandlový dort, někdo zase čeká celej rok na račí hody (který tam momentálně probíhají.) Já jsem si zamilovala hlavně ten mandlový dort a princeznovský dort. Zkrátka a dobře, jsem definitivně ujetá na sladký a skončim jako bečka.

Proto jsem zajásala, když jsem se o existenci kuchařky Fika dozvěděla. Za 120 korun českých (pro čelny family clubu, což je stejně každý) se vám dostane něco kolem 30 slaďounkých švédských receptů. A to včetně receptu na princess torte!

DSC_0008 (2)Co je ale na kuchařce nejlepší (když odhlédneme od super ceny) je její zpracování.  Fascinuje mě ten nápad na jedné stránce vyskládat ingredience tak, jak vidíte na fotce a na druhé vyskládat v dalším symetrickém obrazci hotovou dobrotu.DSC_0009 (2)Když jsem si tenhle poklad dovezla domů, musela jsem si knížku prostě jenom několikrát prohlídnout, abych všechnu tu srovnanou dokonalost vstřebala. Do každý kuchařky vždycky několik desítek minut prostě jenom koukám, protože jsem neskonale uchvácená foodstylingem. Přeju si, abych měla aspoň základy, protože moje fotky jídla jsou příšerně tragický.DSC_0010 (2)Už se nemůžu dočkat, až si z ní něco upeču. Jenomže těch receptů je na mě poslední dobou nějak moc. Už mám dokonce i board na Pinterestu jenom na recepty, co mě zaujmou a teď k tomu ještě 3 nový kuchařky za poslední měsíc! (a připočtěte ještě další 4, který nemám celý prozkoušený)

Co vy a Ikea jídlo? Milujete nebo nenávidíte? A máte taky nějakou krásnou kuchařku? Já jich mám poslední dobou nějak moc :D

Comments
2 komentáře to “Fika”
  1. Slaya napsal:

    Tož do IKEA si ráda zajdu na jídlo a hlavně na kafíčko, když je zdarma :D Jinak soriment jejich kuchyně není čistě jen Švédský, ale čerpá celkově ze severní Evropy. Teď jsem byla na Islandě a ve všech pekárnách jsem si připadala jako v IKEA restauraci :D

    • Carlin et moi napsal:

      To kafe mi přijde poslední dobou horší (já se v tom teda moc nevyznám, beru jenom pocitově)
      Aha, tak to s jídlem jsem netušila :) Stejně je to super nápad takhle přibližovat severský země.

Zanechat Odpověď

