Marcipánový dort

Tenhle recept jsem zkoušela dvakrát. Jednou pro kamarádku na piknik a povedl se. Jenom jsem ho nestihla nachladit, takže trochu tekl krém. Všem ale strašně chutnal, takže jsem se ho rozhodla zopakovat, aby ho ochutnali i doma, protože jim bylo líto, že ho neměli ani kousek. Tak jsem se do něj pustila znova, že si ho upeču k narozeninám. Jenomže jsem začala v 1 ráno a jak jsem spěchala, tak jsem nenechala zchladnout pudink a srazil se mi krém. Jsem debil. Byla jsem na sebe naštvaná, takže jestli ho budete píct, neudělejte stejnou chybu. Rozuměno?

Recept na marcipánový dort (24 cm)

Ingredience na korpus

  • 4 vejce
  • 190g hladké mouky
  • 100g krupicového cukru
  • 1 1/2 lžičky kypřícího prášku
  • 40 g rozpuštěného másla

Ingredience na krém

  • 190g másla
  • 370 ml mléka
  • 150g marcipánu (+150g na potažení)
  • 30g prášku na vanilkový pudink

Postup

  1. Troubu předehřejte na 170°C a dortovou formu vymažte máslem a vysypte moukou
  2. Do mísy dejte vejce a cukr a vyšlehejte do světla
  3. Postupně přidávejte všechnu mouku a kypřící prášek a dobře promíchejte
  4. Nakonec přidejte vychladlé rozpuštěné máslo
  5. Nalijte těsto do dortové formy a dejte péct do předehřáté trouby na 35 – 40 minut. Než se dort upeče a zchladne, připravte si krém
  6. Polovinu mléka  (185 ml) dejte do hrnce a zahřívejte.
  7. Přidejte marcipán a rozmíchejte ho v mléce.
  8. Zbytek mléka rozmíchejte s pudinkem. Až začně mléko s marcipánem vřít, přilijte pudink.
  9. Vařte podle pokynů na obalu, poté dejte stranou pořádně vychladit (a tohle berte smrtelně vážně, jinak přijde veškerá snaha v niveč)
  10. V míse prošlehejte máslo (190g), aby zesvětlalo a nabylo na objemu. Zabere to zhruba 5 minut.
  11. Do vychladlého pudinku po lžících postupně zamíchávejte máslo.
  12. Vychladlý dortový korpus prokrojte na dvě části a promažte krémem (cca 2/3). Zbytkem krému pak pokryjte stěny a vršek dortu.
  13. Pokud se vám chce drot zakrýt do marcipánu, rozválejte si další balíček na pocukrovaném válu, aby se marcipán nelepil. Rozválený marcipán zlehka namotejte na váleček a přeneste na dort. Pak už stačí jenom lehce rukama zahladit, odříznout převisy a je hotovo!

SNC01653

Pokud máte rádi marcipán, jděte do toho. Ten dort je vážně dobrej! (mám jedinou fotku z mobilu, tak se s tou kvalitou smiřte. A recept jsem si vypůjčila a poupravila tady)

Zanechat Odpověď

