Duhový dort

DSC_0017Když vás baví pečení dortů, koláčů, buchet, bábovek a všeho sladkýho, najde se prostě pár milníků, který musíte pokořit. Mezi takový milníky patří třeba makronky, o kterejech už všichni slyšeli, hodně lidí je ochutnalo, ale jen málokdo chápe, jak maj opravdu vypadat a už skoro nikdo nedokáže pochopit, co jsem to za blázna, že za ně vysolim 600 a víc pokaždý, když jsem ve Francii. Dneska je to o podobně důležitým milníku a tím je rainbow cake (neboli čecháčsky duhový dort). Já jsem se k němu odhodlávala poměrně dlouho. Děsila mě představa, že budu muset všechno dělit 5 a míchat v podstatě 5 miniporcí těst. Nakonec jsem se do toho pustila, protože co bych to byla za cukrářku, kdybych to aspoň nezkusila. Recept jsem si půjčila u mojí oblíbené Lucky Dvořákové. DSC_0013

Ingredience na dort cca 15 x 25 cm

  • 6 vajec, žloutky a bílky zvlášť
  • 160g cukru krupice
  • 200g hladké mouky
  • 2 lžičky citrónové kůry
  • potravinářská barviva vaši volby (já jsem zvolila gelová od Wiltonu – viz foto hore –  a doporčuju zůstat u 5, hezky se pak dělí)
  • asi milion misek :)

Ingredience na krém

  • 250g změklého másla (opravdu hodně měkkého)
  • 250g creamcheesu (Philadelphia je nejlepší, ale taky nejdražší, já jedu ve svým pomazánkovým másle)
  • moučkový cukr na oslazení (já jsem věřila Lucce a dala 6 lžiček)
  • 1 lžička vanilkového extraktu

DSC_0005

Postup -než se na to vrhnete, napište si na papírek váhu mís, ve kterých budete míchat žloutky a bílky, it’ll come handy.

  1. Tři plechy si vyložte pečícím papírem.
  2. Žloutky s polovinou cukru (80g) mixujte dokud nezesvětlají a nenabudou na objemu.
  3. V další míse umíchejte bílky se zbylým cukrem. Měl by vám vzniknout hustý sníh (trochu jako na pusinky).
  4. Dejte předehřívat troubu na 200°C, na řadu přichází misky.
  5. Teď je čas na papírek s váhou. Zvažte mísu se žloutky odečtěte váhu mísy a je to, víte jaký číslo dělit 5. To samý proveďte s bílky.
  6. Do každé misky dejte 1/5 žloutků s cukrem a 1/5 bílkového sněhu. Nemíchejte!
  7. Přichází na řadu barvení. Do každé misky dejte jedno barvivo (já dávám tak na špičku lžičky, cca 1/4) a opatrně promíchejte, aby zůstaly žloutky i sníh nadýchané.
  8. Když máte ve všech miskách obarveno, přidejte mouku s míchanou s citronovou kůrou (já použila sušenou a nadrcenou). Pokud budete dělat 5 barev, přidáte do každé misky 40g a opět zlehka zamícháte.
  9. Hotové těsto jedné barvy vyklopte na plech a stěrkou nebo nožem rozetřete po jedné půlce plechu. Na druhou půlku přijde logicky další barva.
  10. Jakmile budete mít připravený jeden plech, dejte ho na 6 minut do předehřáté trouby. Pokračujte v nandavání na plech a pečené, dokud nebudou všechny barvy hotové (nevypadají na fotce vedle sebe nádherně? ↓). Nechte těsta zchladnout a mezitím se vrhněte na krém.

Photo5

  1. Měkké máslo dejte do mísy a šlehejte na vysoké otáčky zhruba 5 minut. Mělo by zesvětlat a být krásně nadýchané.
  2. Přidejte creamcheese (nebo jeho alternativu), cukr a aroma a pořádně zamíchejte.
  3. Než začnete kopletovat, odkrojte všechny přebytečné části vašich těst. Buď podle šablony nebo najděte krabici vyhovujících rozměrů jako já.
  4. Na podložku překlopte tyrkysové těsto i s pečicím papírem, který poté opatrně sloupněte.
  5. Namažete těsto tenkou vrstvou krému, přiklopte modrým těstem, trochu ho přitlačte, promažte, … a tak dál dokud nepřiklopíte poslední, červenou vrtsvu. Na promazávání by mělo padnout kolem 2/3 krému.
  6. Dejte dort na chvíli vychladnout do ledničky.
  7. Vychladlý dort zakryjte celý krémem, aby nebyly vidět barevné pláty a dejte chladnout do lednice. (pokud budete chtít, můžete ještě celý dort zabalit do marcipánu)

Musím přiznat, že s dortem byla velká sranda. Zašpinila jsem všechny misky, co doma máme a snad poprvý jsem pořádně využila všechny svoje barviva, co mám doma. Hrozně jsem se těšila, jak budou moji přátelé reagovat až dort na oslavě nakrojím. Jediná věta, kterou si pamatuju obsahovala něco o gayích. Čekala jsem, že jsou to větší děti. Nejsou. Achjo. Na jejich obranu musím říct, že jim dort moc chutnal, takež dobrý, pořád kámoši.

Nestihla jsem vyfotit dort v plné kráse doma, protože jsem nějak podcenila plynutí času a svojí zručnost (měla jsem oslavu v retro stylu a musela jsem si ještě udělat šedesátkovej drdol), tak jsem vám ho cvakla mobilem. Škoda, nevyniknou tak ty barvy. Co vy a duha, chytne vás občas jednorožčí nálada? Zkoušeli jste už rainbow cake?

DSC_0091

Comments
2 komentáře to “Duhový dort”
  1. Černá moora napsal:

    Super:)
    Btw pokud jde o Philadelphii, úplne stejně chutná zerve,ale ne každy, pouze ta věc,co se jmenuje gervais http://www.belsyry.cz/section/gervais, je možna min slany, ale jinak fakt klon, schvalne zkus,přijde mi to lepší než pom.maslo

Zanechat Odpověď

