Sama do Berlína

Vážení a milí, je to tak. Můj další zahraniční výjezd se pomalu ale jistě blíží a já musím plánovat. To je pro mě ta nejzábavnější část (hned po samotném objevování města samozřejmě). Miluju pročítání průvodců a hledání všech těch zvláštních zákoutí, nejradši mám ta, kde nikdo není a skoro nikdo to tam nezná. Úplně nejradši ze všeho ale pozoruju místní a nasávám atmosféru města.

Berlín je podle mě skvělá evropská metropole. V mojí hlavě je to město plný stylovejch mladejch lidí. Kdyby se tam nemluvilo německy, tak možná trumfne Paříž, protože je to výrazně blíž. I když ani ta němčina není na obtíž. Poslední dobou se začínám do Merkelovštiny zamilovávat a docházím taky k závěru, že se bez ní prostě neobejdu, speciálně pokud se někdy pokusím pátrat po svých německých předcích a příbuzných.

Teď ale zpátky k plánování. Budu bydlet v úžasném hostelu, který je, a teď se podržte, hned vedle Alexandreplatz, kde jsou od konce listopadu vánoční trhy! Už se vidim každej den s punčem a vánočním pečivem. A aby toho nebylo málo, je hned vedle ta slavná televizní věž a o kousek dál Berlínská radnice, Berlindom a spousta muzeí. Umírám blahem jak šťastnou ruku jsem měla při vybírání noclehu.

Poslední dny tedy ležím kromě učení v mapě, značím si, kam jít a píšu si itinerář, kde mají kdy otevřeno, kolik stojí vstupný a jak se tam dostanu. Ostatně doprava je asi to jediný, co mi nahání strach. Německy zvládnu říct možná tak klasický konverzační fráze, ale jinak nerozumím ani zbla. Spoléhám na vysokou vzdělanost Berlíňanů a jejich schopnost komunikovat anglicky.

Z cesty si toho chci dovést co nejvíc za co nejmíň peněz, to se rozumí. Naprosto nutně se ale musím stavit v Primarku. Nejde mi o 20 plných tašek, chci sehnat nějaký ukrutně ujetý a nechutně vánoční kousek oblečení, nejlépe čepici, pyžamo nebo svetr. A taky tmavě zelený sako a možná nějaký sukně a doplňky. A musím projít několikery trhy a nakoupit si spoustu dobrýho jídla a možná pořídit i pár dárků. Jo, nemám to jednoduchý.

Už jsem říkala, že se těšim? Protože nemůžu spát, jak moc jsem na Berlín zvědavá. Je to zvláštní, ale nikdy jsem tam nebyla. Snad za ty 3 dny stihnu všechny ty důležitý památky, spousty dobrýho jídla a taky spoustu nákupů.

Co vy a cestování, baví vás jako mě? Já bych cestovala pořád a klidně pořád sama.

Comments
5 komentářů to “Sama do Berlína”
  1. trb napsal:

    jé v tom hotelu jsem asi taky bydlela. docela levný, ale brutálně moderní a přestavěný. koupelna a záchod jsou od pokoje oddělený jenom skleněnou stěnou. tedy jestli nebydlíš přece jen někde jinde…

    tak si tam pěkně užij!

  2. eva napsal:

    užij si to :-)

  3. Marguerite napsal:

    Berlín je super a němčina taky! ;-)

Zanechat Odpověď

