Jak na Berlín?

Svůj víkend v Berlíně musím vyždímat jak jen to půjde, takže se s váma dneska podělím o svoje chytrý rady, kam jít, co si nenechat ujít, jak se pohybovat po městě a taky co jsem si nakoupila. Berte to jako malý a opožděný vánoční dárek ode mě. Slibuju, že s Berlínem už končím :)

DSC_0046Jak do Berlína?

Doufám, že už jste tu všichni pochopili, jak nenávidím cestování autobusem  a že kdyby se dalo lítat za rozumnou cenu z Prahy do Brna, tak to dělám (teda, kdybych chtěla do Brna, žejo). Pokud se ale vypravíte do Berlína a jste stejně aktivní řidiči jako já, vyjde autobus jako nejlevnější varianta. Nevim, čim to je, ale vlaky jsou setsakramentsky drahý a nemám tucha proč. Nebo prostě neumim hledat, taky možnost. Každopádně, když si koupíte dostatečně včas (víc jak 1 měsíc předem) lístek u SA, tak za necelou tisícovku jedete tam i zpátky pohodlným autobusem, kam se jakžtakž vejdu i já, za což mají u SA můj neskonalý vděk. Navíc máte vlastní obrazovku, takže můžete celou cestu, která zabere 5 hodin, čučet na filmy.

Ubytování

Jako v každém městě, je i v Berlíně spousta míst, kde se můžete ubytovat. Já jsem se v rámci šetření ubytovala v hostelu. Dopředu jsem netušila, jak to dopadne, ale nakonec jsem byla na 6-lůžkovém pokoji s 5 Polkama, takže jsem si i pokecaly. Na ONE80°Hostels jsem narazila úplně náhodou díky Booking.com, kde rezervuju snad pokaždý, když někam razim. Jedná se o ultramoderní hostel, kterej vládne vlastním klubem, barem a nonstop restaurací. Všechno je tam nový, voňavý a všude mladý idi, takže se s nima skvěle jedná a umí anglicky.

Doprava v Berlíně

Jako každý město, vládne i Berlín metrem, ehm, U-Bahnem. Ten se velmi často kříží s S-Bahnem, což bych nazvala příměstským vlakem. Samozřejmě tu máte i tramvaje, které se jmenují Metro (což mi přišlo docela vtipný) a autobusy. V létě se dá možná celý město prochodit, ale na konci listopadu a v dešti jsem jezdila prakticky pořád Učkem. Nejlepší je pořídit si denní lístek, který stojí 6, 70 € v zónách AB. AB je prakticky celý Berlín, takže C fakt nepotřebujete. Tenhle denní lístek platí od označení až do 3 ráno následujícího dne, takže pohodička. Samosebou se dá koupit lístek i na jednotlivou jízdu, ale berlínskej systém mi přijde natolik zvláštní, že vás asi jen odkážu na stránky (zdehle) a nastudujte si.

Kromě klasických jízdenek můžete využít dva druhy turistických karet (nebo jak to nazvat). Dají se koupit na 48 nebo 72 hodin a obsahují v sobě dopravu a slevu na vstupy. Já jsem toho nevyužila, protože jsem si nebyla úplně jistá, jestli bych slevy využila natolik, aby se mi to vrátilo. Obě karty stojí na 2 dny něco málo pod 20€, Berlin city tour card je malinko levnější, ale taky má v sobě slevu do menšího množství památek (asi jen 50, což samozřejmě všichni stihnou za pár hodin). Druhou variantou je pak Berlin Welcome card, která je mi sympatičtější designem, ale jinak nevidím moc rozdíl. Jak už jsem říkala, já jsem si je nekoupila, takže tady nemůžu moc poradit, berte to spíš jako takovej návrh, na co se kouknout.

DSC_0042Památky

Kdybych se tu měla vypisovat s jednotlivými památkami, tak tohle čtete ještě za týden. Radši vás odkážu na stránky, kde jsem se inspirovala já. Obsahují jen ty nejznámější památky, ale dá se proklikat i k věcem méně známým. Na visitberlin.de si dokonce můžete pod záložkou „see“ „sights A-Z“ hledat památky podle čtvrti, kde budete bydlet. Na stránce berlin.de najdete podobné věci, takže je asi jedno, kam se vrhnete. Na co se v Berlíně připravte – hodně památek se prostě váže k druhý světový nebo k berlínský zdi. A to mi připomíná, že si můžete stáhnout hezkou appku, která se právě berlínské zdi týká. Je tam zakreselno,kudy vedla a jsou tam označená význačná místa.

Znova připomínám – VÝCHODNÍ BERLÍN! Myslím to naprosto vážně. Alternativní obchody, graffiti, street art, levný jídlo. A když už jsem u street artu, nezapomeňte si zajít na prohlídku města s Alternative Berlin tours. Já jsem byla na té „zdarma“ (uvozovky, protože je to tip based, takže ne zadarmiko, jasný děcka?) s Trish, naprosto famózní. Nemusíte o street artu nic moc vědět, já jsem taky znala vlastně jenom Banksyho a stejně to bylo boží. Až pojedu do Berlína příště, jdu na prohlídku s workshopem, protože si to sarka moc chci zkusit. Nebo si udělám workshop někdy sama. Tak.

Nákupy

Nejela jsem do Berlína primárně na nákupy, ale v místním Primarku jsem se stejně musela zastavit (i když jsem věděla, že tam nic nemaj). Chtěla jsem tartanový šaty – nebyly. Chtěla jsem něco vánočně úchylnýho – nenašla jsem. Nakonec jsem byla snood crazy, tote bag crazy a na radu kamarádky jsem si koupila konečně svůj ruksáček.

DSC_0009Jak říkám, úplnej blázen. Jenomže oni zrovna měli slevu a jedna šálověc stála 2-2,5€ ta to se nedalo. Navíc jsem si obohatla šatník o lesní zelenou (klidně jí říkejte lahvová, ale pro mě je lesní), velbloudí a hořčičnou žlutou.DSC_0004Tote bag šílenství. Protože ve 22 máte stále pocit, že jste na ně dostatečně mladí, i když už to přestává být pravda. Ale řekněte, mohla jsem tam tu s mopsama nechat? Já, crazy pug lady? Ta černá je jako souvenir z Cupcake Berlin, první kapkejkárny v Berlíně. Musím říct, že je nemaj moc dobrý, na mě moc sladký a jenom mě to utvrdilo v tom, že je absolutně dementní dělat je s máslovým krémem, protože je to prostě hnusný.DSC_0006To je on, můj ruksáček! Stál asi 10€, takže mu nepředpovídám dlouhou budoucnost. Vybrala jsem si pořádnou vandráckou barvu, aby bylo jako vidět, že nene, takhle já normálně nechodím, ale dneska dělám, že je mi jedno, jak vypadám. Zatím jsem z něj nadšená a celý Berlín se statečně držel.DSC_0011Poslední dva úlovky. Triko jsem koupila v háemku, když jsem šla zkontrolovat, jak moc nám toho sem nevozí. Stálo 3 éčka, tak jsem ho tam nemohla nechat, protože každý správný francouzštinář musí mít pruhaté tričko s dlouhým rukávem (dobře, chtělo by to modro-bílý a širší pruhy, ale co už, za tu cenu se neremcá). Sukni jsem sehnala ještě v Primarku. srdíčka, co na to jinýho říct. Snad jen, že asi ifantilním.

Tak! Definitivně končím s Berlínem, přestávám na něj vzpomínat a budu se těšit na naše další setkání. Příště přijedu v létě a budu umět aspoň trochu německy. Slibuju.

Zanechat Odpověď

