Pedagogická stáž ve Francii – cesta tam

Doufám, že už si všichni všimli, ale kdyby náhodou ne, tak připomínám, že jsem studentkou Pedf UK. To pro mě znamenalo letos jednu věc – povinnou pedagogickou stáž ve Francii, přesněji v Angers. Podle twitteru jste si mohli všimnout, že jsem se tam zrovna třikrát netěšila. Ono se není moc čemu divit. Neustále nám vyhrožovali, jak je to přísně studijní pobyt, stálo to dost peněz a já jak mám něco povinně, tak se prostě vzepře ten puberťák, co se  musí stavět autoritám (pokud se o autoritách vůbec mluvit dá).

Každopádně jsem jela, co mi taky zbývalo, když je ta stáž povinná. Ukázalo se ale, že úplně stačí nebýt grumpy cat a překousnete i fakt, že máte 2 společný hajzly na 30 lidí. Nebo vám vůbec nevadí, že jste nevyspalí, že spíte na tvrdý palandě a přestanete řešit, že musíte pít kafe z misky, protože hrníčky frantíci asi neznají. Dokonce jsem zjistila, že mě mají spolužáci asi fakt trochu rádi. Potěší :) Pozitivní mysl a super lidi dělají hodně. Vlastně všechno.

Start pro mě ale vůbec nebyl jednoduchý. Jeli jsme autobusem, což už je pro mě samo o sobě pohroma. Většinou se nemůžu ani pohodlnět posadit, natož tak trávit 20 hodin s tím, že musím v noci usnout. Nebudu lhát, přijela jsem nakrknutá, nevyspalá a zlámaná. Ale zase jsme cestou stavěli v Remeši (kde pršelo, takže nic moc) a v Chartres, kde už svítilo sluníčko, takže to líp ubíhalo.

Katedrálu v Remeši jsem neměla sílu fotit zvenčí, dočkáte se na videu :). Zaujaly mne ale zdejší vitráže. Nepamatuji si, jak to bylo přesně, ale ty původní nepřežily druhou světovou, tak mají poměrně moderní a nevypadají vůbec špatně. Fotky jsou hodně tmavý, ale to je prostě tak trochu nešvar katedrál – moc prostoru, málo světla.

DSC_0012 DSC_0003 DSC_0015 DSC_0009Na další zastávce, v Chartres, bylo počasí mnohem příjemnější a tak se i foťák dostal víc do akce. Opět byl čas jenom na návštěvu katedrály a přilehlého okolí, ale lepší než drátem do oka, ne?

DSC_0022 DSC_0024 DSC_0052 DSC_0034Taková zvláštnost vitráží v regionu Centre (a asi celkově na severu) je velké množství modré barvy. Achjo, mě strašně baví hry světla, ale na fotku to prostě nedostanu, protože jsem levoruká.

DSC_0032
DSC_0035 DSC_0039Za katedrálou se schovává menší zahrada s vyhlídkou na město a labyrintem.DSC_0057 DSC_0059Samozřejmě nemohu opomenout typickou severofrancouzskou architekturu. Podobné domy najdete i v Bretani nebo třeba v Alsasku, ale taky v Německu. A mají tu tmavé střechy, což je fajn změna oproti pražským červeným.DSC_0053A pak zase hurá do autobusu, 2 hodiny jízdy a už jsem byli v Angers, naší cílové destinaci. Ubytovali jsme se v Éthic Étapes a šli na večeři.DSCN1326A to je pro dnešní den všechno. Celou stáž jsem se rozhodla rozdělit na 4 části – cesta tam, Angers, výletní den (kdy jsem navštívili i pláž) a zcela nečekaně je poslední cesta zpátky, kde by mohlo být i video, pokud se aspoň trochu poštěstí.

Zatím čaute :)

Zanechat Odpověď

