Stáž ve Francii – Angers

A je tu pokračování povídání o stáži ve Francii. Jsem z ní pořád tak nadšená, že se musím podělit o fotky a zážitky. Navíc jsem se rozhodla, že by se na blogu mělo objevovat víc příspěvků o cestování, když mě to samotnou tak baví. Ale zpátky k průběhu stáže. Hned druhý den jsem zalehla do postele s brutální rýmou – teklo mi z nosu, lilo mi z očí, bolela mě hlava. Ideální začátek, že? Spala jsem celý den a večer jsem se nadopovala paralenem a bylo mi fajn, rýmička skoro pryč. Zázrak. Tak jsem se mohla druhý den účastnit první návštěvy francouzských škol.

Naše skupinka se jela podívat na předměstskou collège (něco jako druhý stupeň základky) do Saint-Georges-sur-Loire. Já jsem byla u dětí ve věku 11 a 14 let a překvapilo mě, jaký může být ve třídě hluk, ale při tom se stále pracuje a taky jsem zjistila, že Francouzi jsou stejně marní se svoji gramatikou jako my s tou českou, takže pohoda. Co mě překvapilo nejvíc? Každá collège má vlastní dílnu a knihovnu. Povinně.DSC_0001 (2) DSC_0003 (2) DSC_0007 (2)Odpoledne už pak následovala samotná prohlídka krásného města Angers.

DSC_0015 (2) DSC_0002 (4) DSC_0004 (2) DSC_0020 (2) DSC_0026 (2) DSC_0022 (2) DSC_0030 (2) DSC_0033 DSC_0036 (2) DSC_0037 (2)Měli jsme opravdu krásné počasí, takže si nebylo na co stěžovat (jako bonus pohledný polonahý Francouz v okně). A to jsme netušili, že se ještě zahřejeme výšlapem na hrad.

DSCN1275 DSC_0055 (2) DSC_0050 Na zdejším hradě je vystavená největší tapisérie světa – tapisserie de l’Apocalypse. Na výšku má 6 metrů a je 140 metrů dlouhá. No, dělat bych se s tím nechtěla.

DSC_0066 A po tapisérii už nám zbývalo jen vylézt na hradby a podívat se na město z výšky (někteří chtěli být výše než ostatní ;)DSC_0071 DSC_0080…a nakonec znova do centra, prozkoumat další krásné uličky.
DSC_0085 DSC_0086Tak jak se vám líbí Angers? Já jsem si to město moc oblíbila a určitě bych se tam podívala někdy znova.

Comments
2 komentáře to “Stáž ve Francii – Angers”
  1. eva napsal:

    Líbí, líbí :-), mám francouzké předky. To nemohli zůstat na zadku doma a museli se usadit tady? I když Praha je taky krásná a spousta jiných měst taky. Raději bych tu Francii :-).

Zanechat Odpověď

