Čokoládovo-mátové cupcakes

To jsem takhle měla jednou k ruce velmi šikovnou fotografku Annu a byla jsem v cizí krásné kuchyni, tak jsem toho musela využít a hned jsem se vrhla na pečení. Poslední dobou se nějak víc motám okolo čokolády, tak jsem se rozhodla, že upeču čokoládové dortíky a dám k nim čokoládovo-mátový krém. Za ten krém mohl taky trochu fakt, že jsem doma našla mátovou ritter sportku a úplně se mi jí nechtělo jíst jen tak. Recept na těsto jsem původně chtěla převzít z Joy of baking, ale nakonec jsem patlala z hlavy a vyšlo to skvěle. O krému se to už úplně říct nedá, ale duchapřítomná a vždy pohotová fotografka to zachránila ztužovačem šlehačky, takže všechno dobře dopadlo.pečení6Ingredience na těsto

  • 130g změklého másla
  • 100g krupicového cukru
  • 2 velká vejce
  • 170g hladké mouky
  • 1 lžička prášku do pečiva
  • 1 1/2 lžíce holandského kakaa
  • 120 ml horké vody

Ingredience na krém

  • 50g mátové čokolády Ritter sport (seženete v Lidlu)
  • 250g mascarpone
  • 80g moučkového cukru
  • 100ml smetany na šlehání
  • 1 balení ztužovače šlehačky

pečení4Postup na těsto

  1. Zapněte troubu a nechte ji předehřívat na 180°C. Změklé máslo dejte do mísy, přidejte cukr a šlehejte zhruba 5 minut. Máslo by mělo lehce zesvětlat a mělo by být krásně nadýchané.
  2. K máslu postupně přimíchávejte všechna vejce jedno po druhém. Může se stát, že budeš těsto vypadat jako sražené, ale stačí trochu více zamíchat a vše se vyřeší (hlavní je mít všechny ingredience na těsto v pokojové teplotě).
  3. V další míse smíchejte mouku, kypřící prášek a prosáté kakao. Směs suchých ingrediencí přidávejte střídavě s horkou vodou do těsta (1/3 mouky, 1/2 vody, 1/3 mouky, 1/2 vody, 1/3 mouky) a pečlivě promíchejte.
  4. Hotové těsto rozdělte do plechu na muffiny, který jste si vyložili papírovými košíčky. Já k plnění formy používám dvě lžíce, kdy jednou nabírám těsto a druhou ho shrnuji do košíčku a je to zatím asi nejrychlejší způsob, co jsem vymyslela. Dejte péct do předehřáté trouby na cca 20 minut. Že je těsto upečené, poznáte podle testu se špejlí.

pečení3 pečení9Postup na krém

  1. Než se upeče těsto, nalámejte si čokoládu na malé kousíčky a dejte ji rozpustit. Můžete ve vodní lázni nebo v mikrovlnce a pokud se cejtíte jako já, tak klidně rovnou natvrdo do rendlíku. Je to rychlejší, musíte hodně míchat, ale dá se. Rozpuštěnou čokoládu dejte stranou a nechte chladnout.
  2. Do mísy dejte mascarpone, lehce prošlehejte, přidejte moučkový cukr a dobře pormíchejte. Přilijte postupně šlehačku a míchejte dokud krém nezhoustne, mělo by to trvat jen chvilku.
  3. Za stálého míchání postupně přidávejte zchladlou čokoládu. Pokud budete mít štěstí jako já, začne vám krm nenávratně řídnout. Nevěště hlavu a podle potřeby přidejte ztužovač. Nejprve půlku, počkejte, co se stane a kdyžtak tam hrcněte i zbytek.
  4. Hotový krém už zbývá jenom dát do zdobícího sáčku s vhodně vybraným zobáčkem a ozdobit s ním vychladlé dortíky. Nebo můžete krém prostě jenom namazat nožem, je to jen na vás.

pečení12

pečení14pečení11Tak a hotovo! Podařilo se? Doufám, že jo a taky doufám, že vám budou tak moc chutnat jako chutnaly mně, krásné fotografce Anně a všem ostatním, co zrovna pobíhali kolem.

Líbí se vám tyhle články s receptem, kde je více fotek? Chci znát váš názor :)

A když jsem u těch fotek – pokud se chcete nechat vyfotit, svěřte se do rukou Anně (konatkt). I když tomu nerozumím tak jako ona, její fotky se mi moc líbí a jsem přesvědčená, že vám by se líbily taky.

Pas a pusu :)

 

 

 

Zanechat Odpověď

