Jak si ušít zástěru

Vzhledem k tomu,  že začalo zkouškový, vrhla jsem se pilně na šití. Koupila jsem si látky, nastříhala je a dokonce jsem se odvážila pracovat s naším sovětským půltunovým šicím strojem. Před tím jsem vždycky jenom stříhala a stehovala, zbytek byl práce mojí milované maminky. Teď je všechno jinak, jsem velká holka, co se ničeho nebojí a tak můžu kupovat látky a šít, jak jen se mi bude chtít. Hurááá.

Jelikož jsem velká milovnice jídla (což se ostatně dá říct o celé naší rodině), rozhodla jsem se, že je na čase mít vlastní kjůt zástěru. Nejlépe s dortíkama, bonbonama, kapkejkama, či čímkoliv jiným sladkým. Takže jsem zabrousila na stránku Domu látek, našla jsem si tam krásnou látku s dortíky, objednala jsem si 60 cm a vyzvedla jsme si jí v provozovně u Ípáku.

DSC_0002 (3)

Co je na zástěru potřeba?

  • 60 cm látky (šířka minimálně 100 cm)
  • 2,5 m stuhy ladící nebo kontrastní barvy
  • nůžky
  • krejčovská křída
  • spousta špendlíků a nití ;)

Ze všeho nejdřív si podélně přehněte látku, aby vám vznikl úzký dlouhý pruh. Sešpendlíkujet okraje k sobě, aby se látka při kreslení a hlavně při stříhání nehýbala. Vezměte do ruky křídu a nakreslete si tvar zástěry.

DSC_0005

Asi nějak takhle ↓ Musela jsem to dělat na dvakrát, protože jsem levá. Pokud se nechcete šít s ohnutou částí, nakreslete si od užší části k té širší přímku. Stejně tak můžete udělat spodní lem rovně a ne zahnutý.DSC_0006 Stříhání už je pak hračka. Jenom nezapomeňte nechat ještě tak 1-2 cm okraje, aby bylo co zakládat.DSC_0007Následuje malá série toho, jak si prasácky napšendlíkovat zástěru. Jde mi hlavně o to, aby bylo vidět, jak přišít stuhu (budoucí zavazování) a jak si zhruba poradit se zaobleným lemem. Jsem úplný samouk a tak  je to hooodně ošklivý :DDSC_0010DSC_0011Ta poslední je fakt fuj, jenom vás varuju.DSC_0012A ještě je potřeba na druhé straně nahoře vyříznout malou dírku. Bude sloužit na provlečení study a popruh na krku tak bude lehce nastavitelný. Dírku je nutný ještě obšít, aby se netřepila. To už jsem dělala ručně.DSC_0009Teď už stačí jen zasednout ke stroji a šít a šít. Za chvíli máte hotovo a jste královna (nebo král, co já vim) kuchyně!
DSC_0007 (2)Tak se mějte skvěle, šiřte štěstí a nezapomeňte se mít rádi. Posílám škleb pro dobrou náladu. (Já vím, jak jsem se ty linky naučila tak pěkně, co? Jendo vyplejtvaný balení.)DSC_0008

Comments
2 komentáře to “Jak si ušít zástěru”

Zanechat Odpověď

