Rozmarýnové cupcakes

Říkám si, že není špatný zkoušet dělat věci jinak. Experimentovat. Takhle nějak jsem dospěla k nápadu použít rozmarýn do kapkejků. Vzpomněla jsem si totiž, jak krásně rozmarýn voní a napadlo mě, že to bude sedět i do sladkýho. S bylinkama se podle mě málo experimentuje na druhou – sladkou – stranu a je to škoda. Každopádně jsem z výsledku naprosto unešená a rozhodla jsem se s vámi podělit o recept (a v hlavě už mi raší spousty dalších nápadů, jenom najít čas a všechno to vyzkoušet).

Ingredience:

  • 180 g změklého másla
  • 90 g krupicového cukru
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • 2 vejce
  • 1 lžička kypřícího prášku
  • 200 g hladké mouky
  • 70 ml mléka
  • 100 ml smetany ke šlehání
  • 1 snítka rozmarýnu
  • 250 g mascarpone
  • 70 g moučkového cukru

Postup:

  1. Předehřejte si troubu na 180°C a vyložte si plech na muffiny papírovými košíčky (pokud nemáte, stačí plech vymazat máslem).
  2. Do mísy dejte změklé máslo, vanilkový a krupicový cukr a mixujte cca 3 minuty. Poté přidávejte po jednom vejce a dobře promíchejte.
  3. Nakonec do těsta postupně nasypte všechnu mouku a kypřící prášek, dobře promíchejte a přilijte mléko podle potřeby, ne však více než 70 ml.
  4. Rozdělte těsto do košíčků a dejte péct do předehřáté trouby na 12-15 minut. Hotové cupcaky vyndejte z plechu a nechte úplně vychladnout. Mezitím si připravte krém.
  5. Do menšího hrnce dejte smetanu na šlehání a zahřívejte ji. Nesmí se vařit, ale musí být teplá. Až se trochu ohřeje, přidejte do ní snítku rozmarýnu. Já jsem použila ten z Marks&Spencer, který prodávají už natrhaný. Když jsem chtěla použít rozmarýn z keříku z Alberta, vůbec nic se neudálo, takže s výběrem rozmarýnu fakt pozor. Nechte smetanu s rozmarýnem pár minut na plotně, až se rozvine vůně. Poté sundejte z plotny a nechte za občasného míchání (aby nevznikl škraloup) vychladnout.
  6. V míse rozmixujte mascarpone s moučkovým cukrem dohladka.
  7. Postupně přilévejte rozmarýnovou smetanu. Doporučuji nalít jenom malou část, kdyby náhodou smetana nefungovala tak, jak má a ředila místo zahušťovala krém. Míchejte, dokud krém nezhoustne.
  8. Hotový krém naneste zdobičkou/nožem na vychladlé dortíky, dejte na půl hodiny do lednice a můžete servírovat.

IMG_20140420_142849Klasicky jsem zapomněla vyfotit cupcakes foťákem, tak vám sem dám aspoň fotku z Instáče. Přeju hodně štěstí při pečení.

A co vy a experimentování v kuchyni? Baví vás to, nebo si radši jedete v zajetých kolejích? :)

Zanechat Odpověď

