Jak být lepším člověkem ve 12 krocích

To jsem takhle brouzdala po internetech jako obvykle a narazila jsem na tuhle fotku. Řekla jsem si, že se s vámi o ni podělím, protože je hrozně chytrá a nebylo by na škodu, kdyby se tím řídilo víc lidí. Ne, že bych si myslela, že neumíte anglicky, ale napadlo mě, že si každý bod tak trochu okomentuju. Je to trochu delší počtení, ale zkuste to až do konce a třeba se něco dozvíte o sobě (hlavně spíš teda o mně :D )

(zdroj)

1) Jestli se ti něco nezdá, nedělej to. Je spousta věcí, který se mi nezdají a stejně to dělám. To bych se ale třeba nedostala na střechu pošty. To se mi to musí hodně nezdát, abych do toho nešla. Často jdu totiž i přes svoje ne. Přemáhání sebe sama posouvá hranice. Hranice já posouvám moc ráda, ale s rozumem.

2) Říkej přesně to, co si myslíš. Kdyby mi tohle doma opakovali od mala, byl by můj život o hodně lehčí. Lidi se odnaučili upřímnosti, spousta slov má kolem sebe opar příznakovosti, který vznikl jen proto, že někdo kdesi a kdysi řekl, že to bude mít pejorativní nebo eufemistický význam či co a my teď musíme při každém monologu nebo rozhovoru kličkovat mezi zapovězenými slovy. Přitom já jsem se několikrát v posledních týdnech přesvědčila, že říkat přesně to, co mám na jazyku, je ta nejlepší věc, co můžete udělat. Rozumní lidé vás pochopí, nechají si to třeba dovysvětlit a ti nerozumní vás nemusí zajímat :)

3) Nelez lidem do zadku. Já sama jsem v tomhle odstrašující případ. Tak strašně dlouho jsem se snažila někomu zavděčit tím, co jsem dělala, že jsem skončila s téměř 0 kamarády po základce i střední a ještě se ke mě akorát ostatní chovali hnusně. Buď vás někdo přijme takové, jací jste (což teda mimochodem neznamená bejt nepříjemnej jak prdel a všechny urážet a rejt do nich až to je nepříjemný) nebo se s nima nebavte. Ve výsledku se stjeně ukáže, že vás ty ldi ani neberou vážně a budete z toh akorát smutní. Já jsem si to zažila, takže tak trochu tuším.

4) Věř svým instinktům. Tady to navazuje trochu na jedničku. Často se spoléhám na svoje vnitřní pocity a tak trochu kašlu na to, co je „správně“ a co je „špatně“. Ty pojmy jsou stejně tak strašně relativní, že je lepší věřit sama sobě, než komukoliv jinýmu, kdo za mě kdysi dávno rozhodl od stolu tím, že něco zakázal.

5) Nikdy o sobě nemluv špatně. Největší kámen úrazu mýho života. Většina hlášek, kterým se někdo směje je založená na tom, ež si dělám srandu ze sebe. Někdy až trochu hnusně. Občas o sobě opravdu mluvím nehezky. Třeba když podlehnu diktátu společnosti a chci mít velikost 36, delší nohy a modřejší oči. Jinak se mám ale dost ráda a to je správná cesta. Když se nebudu mít ráda já, jak můžu mít ráda ostatní? :) !!!neplést s narcisimem, jo?!

6) Nikdy se nevzdávej svých snů. Věc, kterou zapomínáme říkat svým dětem, sestrám, bratrům a přátelům. Já jsem se shodou mnoha náhod a díky tomu, že jsem se nebála být sama sebou dostala mezi naprosto úžasné lidi, kteří mě v mých snech podporují. Možná to dělají z podobného důvodu jako já – když jsou šťastní oni, jsem šťastná i já. Každopádně je důležité se svých snů nevzdávat, i když vám ostatní tisíckrát říkají, že to nepůjde, že je to pošetilý, a že je před vámi spousta práce, kterou nezvládnete. Jednou je to VÁŠ sen, tak se nebojte si ho splnit. Možná budete překvapení, jak jednoduché to je.

7) Neboj se říct „ne“. Menší návrat ke trojce. Nikdo vás nikdy nemůže nutit se vším souhlasit. Nikdy. Nemusíte věci přijímat jen proto, že se bojíte, že odmítnutím někoho urazíte. Když takovým způsobem kývnete, ubližujete sobě a to je špatně. Člověk musí být trochu sobecký, jinak ho svět zašlape. Taky jsem se „ne“ učila dlouho,ale věřte mi, že jsem na sebe o to víc pyšná , že už ho umím a nebojím se ho použít.

8) Neboj se říct „ano“. Dělat nové věci je to, co dělá život zajímavější, zapamatovatelný, plný vzpomínek a příběhů. Třeba i tom, jak se něco nepovedlo, to je jedno. Důležité je to zkusit. Já se taky všech nových věcí bojí jako většina lidí, ale přemáhám ten strach. Pro někoho je moje přemáhání neviditelný a myslí si, ež jedu každý den ve stejných kolejích, ale věřte mi, že i to, že jdu do knihovny jinam, než jsem zvyklá mě taky stojí dost přemáhání. Ano, mám problém. Na světě se totiž fakt hodně bojím jenom dvou věcí  – bolesti a neúspěchu, který mě ztrapní.

9) Buď k sobě laskavý. Navážu na strach z failu. Chybovat je lidské a já si to neustále dokola opakuji, protože je vážně trochu k zbláznění mít v hlavě představu, že všichni čekají, až se mi něco nepovede a budou se mi moct vysmát. Snažím sama sobě chyby odpouštět, snažím se nedělat si z toho těžkou hlavu a hlavně se snažím necítí trapně, protože se to prostě může stát a dokonce bude stávat do konce mého života. Taková je cena za to, že se chci učit neustále nové věci. Nechci si měřit příliš přísným metrem, i když mi to někdy ujede. Nechci totiž zešílet.

10) Nech plavat to, co nedokážeš ovládat. Třeba nerozčilovat se, že prší, že je dusno, že moc svítí sluníčko. Můžu se stavět klidně na hlavu a počasí si stejně bude dělat, co chce. Jasný, taky si občas zanadávám na počasí, ale spousta lidí okolo mě to dělá skoro na denní bázi a to je opravdu otravný. Doopravdy jo. Co třeba se s mířit s tím, že prostě zmoknete? Já proti tomu bojuju tím, že se zezuju a dojdu domů pěšky. Protože mě baví chodit pěšky, moknout a pak se zahřívat doma zázvorovým čajem nebo horkou čokoládou :)

11) Vyhýbej se negativním vlivům. Takže nepíčovat na počasí, nedržkovat na každou maličkost, co se vám přes den nepovedla a vyhýbat se stokilometrovým obloukem všem lidem, kteří prošli kreativním kurzem vytváření problémů s vyznamenáním. když ve všem nehledáte problém, tak to jde hned líp.

12) Miluj. Nebo jak zpívají Beatles „All you need is love“ a mají docela pravdu. Milujte sebe, milujte svoje tělo. Pokud se vám na vás něco nelíbí, přemýšlejte nejdřív, proč se vám to nelíbí a pak měňte. Nikdo jiný to za vás neudělá. Až budete milovat sebe, můžete začít milovat ostatní. Každý si zaslouží jiný druh lásky, ale nikdo si nezaslouží nenávist. Opakuji, nikdo. Možná vám přijdu jako hipík, ale tak to docela cítím. Nemusí mi každý vyhovovat, ale taky se nemusím s každým bavit, žejo.

Poučení? Mějte se rádi, buďte sami sebou a budete šťastní :)

Zanechat Odpověď

