Domácí kečup

Jsem naštvaná. Naštvaná na věci, které se prodávají, které mi vnucuje reklama a vážně stojí za velký kulový vzhledem k ceně. Proto mě to občas chytne a udělám si marmeládu. Nebo si upečeme doma housky. Nebo se konečně dokopu k tomu, že si doma uvařím kečup. Ten „normální“ ze supermarketu už jsme doma neměli tak rok, protože nikomu nechutná a nikdo ho u nás nejí. Nepotřebujeme ho na těstoviny, ani k toustům, nedochucujeme s ním každé jídlo. Ale stejně mi tu něco podbnýho chybělo, tak jsem se ponořila do všech možných receptů, výstřižků z časopisů a knih, až jsem našla recept od paní Vasilovčíkové (tak to stálo u receptu). Ne, recept fakt není můj a dobrovolně se přiznávám. Nadchnul mě ale tak, že se o něj s vámi prostě musím podělit.

DSC_0019

Ingredience na cca 600 ml kečupu (uvařila jsem jen polovinu původní dávky)

  • 1 kg rajčat
  • 250 g červené papriky
  • 250 g jablek
  • 30 g cibule
  • 100 ml octa
  • 10 g cukru krystalu
  • 1 lžička sladké papriky
  • 1/2 lžičky pálivé papriky
  • špetka mletého pepře
  • 3 hřebíčky
  • 1 skořice (nemletá)
  • 2 menší bobkové listy
  • 1 feferonku
  • 2 lžičky soli
  • 1/4 balení konzervačního přípravku

Postup

  1. Do velkého hrnce nakrájejte na kousky opláchnutá a očištěná rajčata, papriky, jablka a cibuli. Přidejte ocet, cukr, všechno koření (sladká i pálivá paprika, pepř, skořice, bokový list, sůl) a nadrobno nakrájenou feferonku (pokud chcete kečup ostřejší, stačí přidat cca půlku feferonky). Vše vařte v hrnci 1,5 hodiny.
  2. Propasírujte hmotu přes síto nebo pasírovač (pokud jste vybavenější) do dalšího hrnce a nechte ještě dalších 20 minut vařit. Vzhledem k velké hustotě mi kečup docela vydatně bublal a prskal všude po sporáku, takže doporučuji použít vyšší hrnec.
  3. Než sundáte hrnec z plotny, přimíchejte 1/4 konzervačního přípravku. Kdyby se vám kečup pořád nezdál, můžete ho znova propasírovat. Já jsem ho na poprvé vzala hrubším sítem a po druhém vaření jsem ho projela tím nejjemnějším a dopadlo to super.
  4. Ještě horký nalévejte kečup do zavařovacích sklenic (kdyby chtěl někdo stejně stylové jako já, tak tu) a uzavřené zabalte do deky. Nechte v klidu zchladnout a hne druhý den můžete ochutnávat.

DSC_0020 (2)

Uvařit si kečup prostě není žádná věda. Největší otravu si odbudete hned na startu, kdy se krájí zelenina, pak už se jenom vaří a pasíruje a to je velká pohoda. Tenhle kečup doporučuji i sama za sebe. Na první olíznutí vařečky mě zarazilo, že je hodně aromatický, ale když se si ho v neděli dávala k toustům (ano, jím tousty s kečupem, ale jen tím domácím), tak mi strašlivě zachutnal. S jednou feferonkou je pálivý akorát, jen tak lehounce a to já mám moc ráda.

Tak se ničeho nebojte a pusťte se do toho taky! A žádný výmluvy, že máte málo času ;)

Zanechat Odpověď

