Bruggy

Bruggy jsou společně s Bruselem jediné město, které si z výletu se školou před osmi lety aspoň trochu pamatuji. Ne, není to kvůli tomu filmu, který jsem neviděla. Prostě mi utkvěly v hlavě ty říční kanály, pohádková architektura a vůně čokolády. Taky proto jsem si strašně přála se do nich znova podívat. Chvíli už to vypadalo, že se mi to nepovede, protože jsem nenašla nikoho, kdo by mě chtěl u sebe ubytovat. Naštěstí se mi ozval Carlos z Gentu, že u něho můžu zůstat klidně 2 noci, že si nejdřív zajedu do Brugg, a pak si spolu projdeme Gent. Ani nevíte, jak jsem za to byla ráda. A do Gentu jsem mimochodem ani nechtěla, takže se mi za pochodu změnil program.DSC00416Přijela jsem už tradičně vlakem, uložila jsem batoh do skříňky a zamířila jsem rovnou do půjčovny kol, protože se mi po ježdění na kole opravdu zasteslko. Jenomže jsem zase narazila na těch 100€ v hotovosti,který jsem opravdu touhle dobou už neměla a drahý půjčovný. Naivně jsem doufala, že v Belgii to bude levnější. Tak se trochu zklamaná vracím k infocentru, beru mapu, pohlednice a nějaký ty letáčky a vyrážím do centra, ale úplně druhým směrem než všichni turisti.

DSC00418Už po pár krocích narážím na kanál, klášter a dokonce i sluníčko se rozhodlo, že vyleze, což je po Antverpách opravdu příjemný. Procházím kolem kostela Panny Marie, snažím se projít uličkou plnou krámků s čokoládou, aniž bych si něco koupila. Pomalu se porbojovávám ke Grote Markt (hlavní náměstí). Už z dálky vidím tu slavnou věž Belfortu. Kromě duhových vlajek není na náměstí žádná jiná věc, která by překážela na fotkách, hurá. Bruggy získávají bod navíc.DSC00422DSC00424DSC00426DSC00434DSC00430Po vydatném zdokumentování náměstí se přesouvám přes poštu, která je na rohu a odkud odešlu pohledy, k radnici. Tady mě odchytnou Švédi a chtějí vyplnit dotazník. Nejdřív se mi nechce, ale potom si všimnu, že první úkol je o kreslení, tak se toho chopím, protže, kdo by nechtěl dotazník s kreslením, žejo. Pak se jdu projít po okolních uličkách a udělám něco absolutně nbelgickýho – zajdu si do Cure Gourmand pro ty jejich boží sušenky. Spokojeně se s nima láduju, procházím každou malou uličku, co potkám, až dojdu ke kanálu, který je z obou stran olemovaná těmi nejhezčími domky, co jsem tu za celou dobu viděla.

DSC00444DSC00423DSC00428Fotím snad každý druhý a pomalu se vracím k centru, protože mám hlad. Teda spíš než hlad, tak je mi trochu zima a hlavně mám chuť na hranolky. Vážně jste si mysleli, že si dám něco jinýho? Samozřejmě se zase přecpu, a tak to jdu vysedět na hlavní náměstí, protože tam krásně hřeje sluníčko. Počtu si u toho, vyfotím další dávku fotek a koukám do mapy, kam bych tak mohla ještě jít. A hele, větrný mlýny! To jo, to musím vidět, tak se pomalu sbírám a jdu tam. Je to sice přes celý město,ale co už, času mám pořád dost.DSC00435Mlýny vypadají hrozně pohádkově, věčná škoda, že už nefungují. Chybí mi už jen dřeváky a gouda v ruce a jsem spokojená. Poslední zastávkou před návratem je pak brána Kruispoort, která dřív byla součástí hradeb. Zbytek dne trávím v Gentu s Carlosem, ale o tom až v dalším článku.

DSC00448 DSC00452 DSC00453 DSC00456

Zajímají vás i ostatní články z cest po Holandsku a Belgii?

Zanechat Odpověď

