Mikulášské berle

Tenhle recept jsme doma zavedli ještě v době, kdy u nás frčel časopis Vlasta. Já jsem byla malé škrvně, milovala jsem barvičky a ráda jsem se pletla mámě pod rukama, když pekla, takže jsem si je prostě prosadila. Pečeme je opravdu na začátku prosince, aby byly na Mikuláše a sní se prakticky hned, protože většinou ještě nemíváme hotové cukroví, na které už tou dobou mají ale všichni dávno chuť. Recept je velmi jednoduchý a myslím si, že se správnou barevnou kombinací (která bude ladit se stromečkem) se dají určitě použít jako klasické cukroví.

DSC_0031

Ingredience

  • 200 g hladké mouky
  • 60 g moučkového cukru
  • 1 lžička holandského kakaa
  • 120 g změklého másla
  • 40 g mletých ořechů podle vaší chuti (já dávám lískové)
  • 1 žloutek
  • 200 g moučkového cukru
  • 1 bílek
  • 1 lžička šťávy z citronu
  • 1 lžička horké vody
  • potravinářská barviva (já použila zelenou, červenou a oranžovou)

DSC_0033

Postup

  1. Do mísy prosajte mouku, kakao a moučkový cukr (60 g) a promíchejte. Přisypte namleté ořechy, změklé máslo nasekané na kousky a žloutek  a vypracujte v těsto. Nechte odležet 2 hodiny v lednici.
  2. Předehřejte si troubu na 180°C.
  3. Vyndejte těsto z lednice a rozválejte ho na dlouhý váleček o průměru cca 1 cm. Nakrájejte na 14 cm dlouhé válečky, zahněte do tvaru hole a dejte na plech vyložený pečícím papírem
  4. Pečte v troubě předehřáté na 180°C zhruba 10 minut
  5. Nechte berly chladnout na plechu a připravte si polevu. V míse smíchejte moučkový cukr (200 g), bílek, šťávu z citronu a horkou vodu.
  6. Postupně namáčejte zchladlé berly. Pokud se vám zdá poleva moc řídká, dejte ji pár minut stranou, aby trochu ztuhla nebo přidejte cukr. Namočené berly nechte trochu zaschnout na tácu nebo mřížce.
  7. Zbylou polevu rozdělte podle počtu barev, které chcete použít (v mém případě 3), a pomocí párátka nebo lžičky se pokuste na berly namalovat pruhy. Pak už nechte jenom zaschnout a můžete mlsat.

Doufám, že jste všichni byli hodní a dostali jste od Mikuláše samé ovoce a čokoládu. Já jsem si nadělila sladkosti, protože jsem seznala, že jsem byla dostatečně hodná holka :)

DSC_0053DSC_0036-001

Napsat komentář