Klauní cupcakes

Už jste si možná všimli, že já jsem hodně na to sladký, hlavně na kapkejky. Ani si nepamatuju, kdy to začalo, možná, když mi bylo 16. Objevila jsem někde na netu obrázek roztomilýho malýho dortíku a jelikož jsem byla vždycky tvor zvídavý, musela jsem hned dopátrat, co to je. A pak započalo hledání receptu, který se mi bude pozdávat (ano, už tenkrát jsem nepekla jen tak podle něčeho). Už si ani nepamatuju, kde jsem ten svůj sebrala, ale od té doby ho upravuji a vylepšuji, až se dostal do své současné podoby, který mi plně vyhovuje. Právě tenhle prověřený recept používám vždy, když potřebuji nějakou tu dobrotu narychlo upéct a nemám sílu ani čas nový recept vymýšlet. Když jsem je pekla naposeldy, měla jsem zrovna velmi veselou náladu, tak jsem udělala takové klauní s červeným nosem. Samosebou se všem strašně líbily, protože jsme někde uvnitř všichni pořád ty malý děti, který milujou duhu.

DSC_0023Ingredience na 12 cupcaků:

  • 180g změklého másla
  • 100g krupicového cukru
  • 1 čajová lžička vanilkového extraktu
  • 3 vejce
  • 180g hladké mouky
  • 1 čajová lžička kypřícího prášku
  • 50 ml plnotučného mléka
  • 2 lžíce barevných cukrových posypek
  • 250 g mascarpone (používám Goldsteig nebo z Lidlu, které stojí kolem 36,-)
  • 70 g moučkového cukru
  • koktejlové třešničky

Postup

  1. Vyložte si plech na muffiny papírovými košíčky (ideální je mít duhové, aby to hrálo všemi barvami), nebo ho vymažte máslem, pokud košíčky nemáte. Zapněte troubu a nechtě ji předehřívat na 160°C.
  2. Máslo dejte společně s cukrem do mísy a šlehejte 3-5 minut. Mělo by trochu zesvětlat a hlavně by mělo být krásně nadýchané.
  3. Přidejte vanilkový extrakt (pokud nemáte, nevadí, stačí 20 g cukru nahradit cukrem vanilkovým) a zamíchejte. Poté postupně přidávejte vejce. Vždy přidejte jedno, pečlivě promíchejte, aby celá směs trochu zhoustla a byla krásně hladká, a pak až teprve přidávejte další vejce.
  4. Přisypte mouku společně se sodou a dobře promíchejte. Těsto bude poměrně husté, proto je potřeba do něj přidat ještě mléko. Těsto tím hodně zjemní a získá až sametovou texturu.
  5. Nakonec přisypte všechny barevné posypky a dobře zamíchejte.
  6. Těsto rozdělte do košíčků, plňte tak 1 cm od okraje košíčku. Já plním pomocí dvou lžic, kdy jednou těsto nabírám, druhou ho shrnuji do košíčku. Už mám cvik, tak to jde rychle. Nejlepší pomocník je ale naběračka na zmrzlinu.
  7. Dejte péct do předehřáté trouby na 20-25 minut nebo dokud dortíky na povrchu trochu nezezlátnou. Já je zkouším špejlí, protože většinou zapomenu nastavit minutku a ani se nepodívám, kolik bylo hodin, když jsem je šoupla do trouby.
  8. Po upečení dejte vychladnout na mřížku a připravte si krém.
  9. Mascarpone a všechen cukr dejte do mísy. Šlehejte, dokud se cukr nezapracuje a krém se trochu nenadýchá, zabere to opravdu jenom chvilku.
  10. Dejte krém do sáčku s hladkým okrajem, já jsem použila nástavec s průměrem 1 cm. Video postup s tím, jak zdobit podobně jako já je zdehle. Nezapomeňte, že musíte zdobit dortíky,které jsou zcela zchladlé, jinak se vám krém rozteče a na to se opravdu nekouká dobře.
  11. Nakonec ozdobte každý dortík jednou koktejlovou třešničkou, kterou umístíte doprostřed krému. Tadá, máte klaní kapkejky!

Trochu mě mrzí, že jsem nevyfotila, jak vypadají dortíky na řezu, ale určitě si to dokážete představit. Díky cukrovým posypkám je těsto plné malých barevných teček a vypadá to fakt roztomile.

DSC_0021Jo a aby toho nebylo málo, tak jsem ten den pekla další dva druhy, protože jeden nikdy nestačí a taky jsem potřebovala pár receptů vyzkoušet. Pekla jsem čokoládovo-mátové kapkejky s malým upgradem a růžovo-marcipánové (jo, chutnají jako růže a maminka jim říká Bulharsko). Všechny se okamžitě snědly, tak mám radost.

DSC_0030

Zanechat Odpověď

