Vafle

Co jsem se vrátila z Belgie, mám chuť na vafle. Jde to sice trochu proti mému bezlepkovému stravování, ale kvůli takový dobrotě se já moc ráda přemůžu. Doma se už několik let snažím prosadit vaflovač, ale nikomu se tahle myšlenka nelíbí (nevím proč), takže když jsem zjistila, že u milého vaflovač mají, bylo rozhodnuto, co bude k snídani. Od té doby jsem u něj vrchní výrobce vaflí a on je mým zdatným pomocníkem.2015-03-22 22.09.56

Ingredience na cca 8 vaflí

  • 130 g polohrubé mouky
  • 1 ½ lžičky kypřícího prášku
  • ¼ lžičky soli
  • 25 g krupicového cukru
  • 1 vejce
  • 240 ml mléka (já mám radši plnotučné, má víc chuti)
  • 28 g rozpuštěného másla zchladlého na pokojovou teplotu

Postup

  1. Do větší misky dejte mouku, kypřící prášek, sůl a cukr a promíchejte.
  2. Ve vedlejší misce prošlehejte vejce a přidejte mléko.
  3. K mouce přilijte mléko s vejce a máslo a dobře promíchejte, aby bylo těsto hladké.
  4. Pomocí naběračky nalijte těsto do rozehřátého vaflovače a pečte, dokud vafle nedostanou světle hnědou barvu.

A s čím takové vafle podávat? Javorovým sirupem a čerstvým ovocem určitě nic nezkazíte, ale já většinou smíchám, co zrovna v lednici najdu. Posledně to byl tvaroh, marmeláda od cizí babičky a banán nakrájený na plátky a bylo to strašně dobrý.

2015-03-22 22.10.142015-03-22 22.11.10

Zanechat Odpověď

