Mrkvové cupcakes

Nedávno jsem prohlížela svůj blog a koukala jsem na recepty, které už tu mám, a které tu zatím chybí a s hrůzou jsem zjistila, že mi tu chybí recept na mrkvové dortíky. Vůbec nechápu, jak se to mohlo stát, tenhle recept jsem poprvé pekla snad před 4 lety. Nastal tedy čas tento obrovský nedostatek napravit. Recept vychází akorát na 12 cupcakes, a pokud se vám nebude chtít cmrcmat se zdobením jako mně, můžete dortíky ozdobit jen jednoduchým bobečkem krému.

DSC_0011 (2)
Ingredience

  • 130 g hladké mouky
  • ½ lžičky sody
  • ¾ lžičky kypřícího prášku
  • 1 lžíce skořice
  • 1 lžíce strouhaného kokosu
  • 1 lžička mletého zázvoru
  • špetka soli
  • 2 vejce L (nebo 120 g)
  • 100 g cukru krupice
  • 1 lžička vanilkového extraktu
  • 120 ml oleje (slunečnicový, řepkový, sojový, prostě jakýkoliv bez výrazné vůně a chuti)
  • 160 g strouhané mrkve (nahrubo úplně stačí)
  • (dobrovolně 50 g pekanových/ vlašských ořechů)
  • 250 g mascarpone
  • 50 g moučkového cukru
  • ½ lžičky citronové kůry nastrouhané najemno
  • (oranžové a zelené gelové barvivo)

DSC_0010 (3)

Postup

  1. Zapněte troubu a nechte ji předehřívat na 180°C.
  2. Do mísy dejte mouku, sodu, kypřící prášek, skořici, kokos, zázvor a sůl, promíchejte metličkou a dejte zatím stranou.
  3. Do další mísy dejte všechna vejce krupicový cukr a mixujte zhruba 3 minuty na vyšší otáčky, nebo až bude cukr rozmíchání, vajíčka zesvětlají a zhoustnou.
  4. Přidejte vanilkové aroma a za stálého míchání pomalu přilévejte olej.
  5. Poté přisypte všechnu mouku a zapracujte. Já už tady odkládám mixér a na řadu přichází stěrka a tvrdá tuční práce. Nakonec přidejte i všechnu nastrouhanou mrkev (a pokud chcete, tak i 50 g ořechů)
  6. Těsto rozdělte do plechu na muffiny, který jste si buď vyložili papírovými košíčky, nebo jste si jej vymazali máslem, a dejte péct do předehřáté trouby na 20-25 minut, nebo dokud nevyleze párátko čisté. Hotové dortíky pak dejte vychladnout na mřížku a pusťte se do přípravy krému
  7. Mascarpone, moučkový cukr a citronovou kůru dejte do mísy a šlehejte dokud se cukr nezapracuje. Krém by měl být nadýchaný a zároveň by měl dobře držet tvar. Pokud se vám ten vás zdá příliš tekutý, šlehejte dál, on zhoustne.
  8. Pokud nejste hračičky, dejte všechen krém do zdobícího sáčku a odzdobte všechny cupcaky podle libosti (hladký nástavec, hvězdicový zavřený/otevřený, …). Pokud nemáte co dělat a chcete si hrát, pokračujte krokem 9 :)
  9. DOBROVOLNÁ ČÁST PRO HRAČIČKY A ZNUDĚNÉ LIDI JAKO JSEM JÁ – odeberte 30 a 20 g krému. 30 g obarvěte na oranžovou, 20 g na zelenou. Je to malý množství, ale i s tím se dá pracovat. Zbylým krémem (bez barviv) ozdobte cupcaky (já jsem použila opět špičku s hladkým okrajem s průměrem cca 14 mm). Teď přijde na řadu hraní. Abych dosáhla aspoň částečné podobnosti s mrkví, použila jsem kulatý hladký nástavec s průměrem kolem 7 mm. Mrkem jsem udělala tak, že jsem na střed udělala jakoby bobeček a bez zvednutí jsem se vzdalovala od středu a ubírala jsem na tlaku, takže se mi udělala špička. Na košťály jsem použila stejný nástavec jako u velikonočních cupcakes a pracovala jsem podobně jako u mrkev – od středu směrem ven, postupně zeslabovat tlak, a pak jakoby odtrhnout. Juhů, máte mrkvičky z krému! KONEC ČÁSTI PRO HRAČIČKY A ZNUDĚNÉ LIDI.
  10. Tadááá, máte vynikající cupcakes, které vydrží několik dní dokonalé vláčené díky oleji a mrkvi a můžete se s nima projíst až k cukrovému kolapsu :P

DSC_0018 (3)DSC_0002 (3)

Zanechat Odpověď

