Bezlepková bublanina

Myslela jsem si, že přechod na bezlepkovou dietu bude hračka. Pečivo už jsem stejně nějaký ten pátek nejedla a ten zbytek přece nějak půjde, ne? No, ukázalo se, že to bude těžší, než jsem myslela. Hlavně kvůli práci v cukrárně, kde na mě čeká tolik nástrah v podobě cupcaků, dortů, koláčů a brownies. Čím déle jsem se snažila lepku vyhýbat, tím více jsem měla na všechno chuť. Jendou jsem udělala nálet na pivní rohlíky, o týden později jsem si dala několik topinek, navíc s rozpuštěným sýrem, abych to úplně zabila. Klasicky se mi udělalo špatně a nemohla jsem pořádně v noci spát. To byla tak nějak poslední kapka a rozhodla jsem se s tím opravdu něco udělat. Zabavila jsem jahody, co už stejně byly na půl cesty, vyhrabala jsem zbytek rebarbory a pustila jsem se do svojí moučné alchymie.DSC_0011Než se pustíme do receptu, chci vás ještě upozornit na jeden skvělý eshop, kde prodávají bezlepkové směsi na chléb, bezlepkové mouky, zrna, oleje a taky bezlepkové kaše. Mají opravdu obrovský výběr a myslím si, že by to spoustě lidí, kteří mají podobný problém jako já, mohlo opravdu pomoct. Mají obrovský výběr a podle mě i celkem slušné ceny a hlavně, mají všechno popsané, vysvětlené a dozvíte se tam mnoho informací o plodinách, o kterých jste možná nikdy neslyšeli. A co je to za stránku? Bezlepkova.com! Píšu vám o nich hlavně proto, že v receptech zmiňuji čirokovou a dýňovou mouku právě od nich.

Bublanina samotná je hrozně jednoduchá, není se čeho bát. Původní recept, kterým jsem se inspirovala, používal bezlepkovou mouku Jizerka, ale její složení se mi moc nelíbilo, jelikož to vypadá hlavně jako spousta škrobu pohromadě. Navíc mám doma asi 6 druhů bezlepkových mouk, tak mi přišlo zbytečné kupovat další. Vlastně si myslím, že můžete použít mix jakýchkoliv bezlepkových mouk, já je vlastně míchám hlavně kvůli chuti, protože pohanková má třeba fajn vlastnosti, ale příliš výraznou chuť, čiroková a amarantová chutnají výborně, ale zase nedělají úplně to, co bych si od nich přála. Dýňovou jsem dala spíše ze zajímavosti, osobně si myslím, že by byla lepší spíše do chleba.DSC_0016 (2)

Ingredience (pekla jsem ve formě 25 x 35 cm)

  • 400 g bezlepkové mouky (uvádím tak, jak jsem použila, pokud vypustíte čirokovou a dýňovou a dorovnáte do 400 g, bude to určitě v pohodě)
    • 100 g pohankové mouky
    • 100 g rýžové mouky
    • 70 g amarantové mouky
    • 70 g čirokové mouky
    • 60 g dýňové mouky
  • 20 g solamylu
  • 6 g kypřícího prášku do pečiva
  • 4 vejce (bílek oddělený od žloutku)
  • špetka soli
  • 250 g krupicového cukru
  • 130 ml (bezlaktózového) mléka
  • 130 ml oleje (slunečnicový/řepkový)
  • 300 g jahod (nebo jakéhokoliv jiného ovoce, co máte zrovna doma a máte ho rádi)

Postup

  1. Troubu dejte předehřívat na 160°C a pekáč vymažte olejem (pokud máte polohrubou nebo hrubou bezlepkovou mouku, vymažte pekáč máslem a vysypte moukou).
  2. V míse smíchejte všechny mouky, kypřící prášek a solamyl. Promíchejte metličkou.
  3. V další míse vymíchejte bílky se špetkou soli v pěnu, není potřeba šlehat úplně do tuha.
  4. Přidejte cukr a šlehejte 1 minutu. Poté přidejte žloutky, mléko a olej a míchejte, dokud se vše krásně nepropojí.
  5. Přisypte mouku s kypřícím práškem a solamylem, ručně promíchejte, aby se mouka zapracovala a nalijte na vymazaný pekáč.
  6. Posypte omytými a nakrájenými jahodami a dejte péct do předehřáté trouby na cca 30 minut. Je vždycky lepší vzít špejli nebo párátko, píchnout do středu bublaniny a jestli bude parátko bez drobků a suché, můžete bublaninu z trouby vyndat a máte pečeno. Nechte ji chvíli zchladnout, lépe se pak krájí.

Dobrou chuť :)

DSC_0012DSC_0020

Zanechat Odpověď

