Bezlepková bublanina 2.0

Když jsem psala první verzi receptu, věděla jsem, že není 100%. Byla jsem ale tak nadšená z toho, že mám doma bublaninu, kterou můžu sníst, že jsem se zkrátka musela o to štěstí podělit. Přemýšlela jsem, co by se dalo změnit, udělat líp. První bublanina byla sušší a drobila se. Došla jsem k tomu, že bude potřeba více oleje. Jenomže to samo o sobě by nejspíš nestačilo, tak jsem se rozhodla přisypat více škrobu, tentokrát kukuřičného, a to na úkor bezlepkových mouk. Výsledek byl o hodně lepší, než napoprvé, takže se o tento malý update podělím.

Co se týče té bezlepkové mouky, je vlastně asi úplně jedno, jaké použijete, jde o to, aby to byla čistá mouka, bez škrobů a podobných srand, jinak budete mít přeškrobováno. Já mám moc ráda pohankovou, protože dodává pečení takovou tu buchtovou chuť, ale nesmí se to s ní přehánět. Čiroková s amarantovou zase dodávají takovou příjemnou chuť jakoby po maku a to já ráda. Navíc je amarant zázračná plodina, má v sobě kyselinu linolovou, spoustu vlákniny a vitaminy B1, B2, C a E.

Ingredience na bublaninu 23 x 35 cm

  • 320 g bezlepkové mouky 
    • 100 g pohankové mouky
    • 120 g amarantové mouky
    • 100 g čirokové mouky
  • 80 g solamylu
  • 6 g kypřícího prášku do pečiva
  • 4 vejce (bílek oddělený od žloutku)
  • špetka soli
  • 250 g krupicového cukru
  • 130 ml (bezlaktózového) mléka
  • 180 ml oleje (slunečnicový/řepkový)
  • ovoce podle chuti a zásob (300-500 g)

Postup (stejný jako u první verze)

  1. Troubu dejte předehřívat na 160°C a pekáč vymažte olejem.
  2. V míse smíchejte všechny mouky, kypřící prášek a solamyl. Promíchejte metličkou.
  3. V další míse vymíchejte bílky se špetkou soli v pěnu, není potřeba šlehat úplně do tuha.
  4. Přidejte cukr a šlehejte 1 minutu. Poté přidejte žloutky, mléko a olej a míchejte, dokud se vše krásně nepropojí.
  5. Přisypte mouku s kypřícím práškem a solamylem, ručně promíchejte, aby se mouka zapracovala a nalijte na vymazaný pekáč.
  6. Posypte ovocem a dejte péct do předehřáté trouby na cca 40 minut. Je vždycky lepší vzít špejli nebo párátko, píchnout do středu bublaniny a jestli bude parátko bez drobků a suché, můžete bublaninu z trouby vyndat a máte pečeno. Nechte ji chvíli zchladnout, lépe se pak krájí.

Výsledek je mnohem vláčnější a drží mnohem lépe pohromadě, než tomu bylo u první varianty. Nemám úplně radost z toho škrobu, ale jednou za čas to snad nic moc nezkazí. Každopádně, jestli chcete bublaninu bez lepku, tohle je váš recept!

Omlouvám se za absenci fotky, ale než jsem se k tomu dostala, zby mi jen jeden polorozbořený kousek, takže nebylo co fotit :)

Zanechat Odpověď

