Bezlepkové palačinky

Trvalo to déle, než bych si přála, ale nakonec se to stalo – doladila jsem a sepsala recept na bezlepkové palačinky! Prodlevu dávám za vinu své lenosti a výměně telefonu, při níž jsem si recept smazala z poznámek :(

Jeden by si řekl, že to přece nemůže bejt taková věda, palačinky jsou přece easy a internety jsou určitě plný bezlepkových receptů na všemožný placky a placičky. To je sice pravda, ale já prostě musím dělat vždycky všechno jinak, a tak jsem si usmyslela, že moje palačinky budou tenký, budou se minimálně trhat a do toho se budou co nejvíc jako lepkový palačinky chovat (budou dělat „puchýřky“, budou mít přismažený křuavý okraje apod.) Byl to běh na několik pokusů, ale troufám si říct, že to dopadlo fakt dobře.

Jak už bývá u mých bezlepkových pokusů zvykem, je to trochu alchymie a míchání všemožných bezlepkových mouk. Jedna hezky lepí, ale zase divně chutná, další sice chutná skvěle, ale dělá divnou strukturu,nebo jen má příliš výraznou chuť (já třeba nechci, aby moje palačinky chutnaly jako kukuřice).

Ingredience na 5-6 palačinek

  • 250 ml (bezlaktozového) mléka
  • 2 vejce
  • 4 lžíce pohankové mouky
  • 3 lžíce rýžové mouky
  • 4 lžíce tapiokové škrobové mouky
  • 1 lžička kokosového cukru
  • ½ lžičky bezlepkového prášku do pečiva

Postup

  • Všechny ingredience smíchejte dohromady, já na to používám úzkou nádobu a tyčový mixér, protože je to nejpohodlnější a asi i nejrychlejší.
  • Na rozehřátou pánev dejte trochu oleje (nebo kokosáku nebo přepuštného másla, jak je libo) a vlijte část těsta. Opravdu to nemusí být moc, čím je palačinka tenčí, tím méně se bude trhat. Je to trochu paradox, taky jsem se bála, ale je to tak.

PS: omlouvám se za fotky, spěchala jsem a hledat foťák by zdržovalo    

Napsat komentář