Jablečný dort

Miluji jeho babičky a jeho dědečky. Jsou na mě strašně hodní, rádi si se mnou povídají, zajímají se o mě a vůbec mi dělají ty prarodiče, které jsem vlastně nikdy moc neměla. Když jsme u nich byli naposledy, dostala jsem od nich bedýnku švestek a jablek. No jo, jenomže doma už jedna bedna jablek byla. A co teď. Štrůdl už nás nikoho nebaví a jablečný koláče doma nikdo moc nemusí (až na tatin, na který nám chybí nádobí). Trochu jsem zapátrala ve starých výstřižcích z novin, až jsem našla neskutečně líný a nepečený dort. Upravila jsem cukr, takže je hodně jablečný a málo sladký, proto je lepší vybírat sladší odrůduIMG_1145

Na dort o průměru 24 cm budete potřebovat:

  • 250 + 400 ml vody
  • 1 kg jablek
  • 3 lžíce krupicového cukru
  • 1 balíček vanilkového cukru
  • 2 lžičky citronové šťávy
  • 2 vanilkové pudinky
  • 1 velké balení piškotů (240 g)
  • pár kapek rumu (pokud budete chtít)
  • 250 g zakysané smetany
  • 1 lžíce moučkového cukru
  • mletá skořice

Postup:

  1. Jablka oloupejte, zbavte jadřinců a společně s krupicovým cukrem a citronovou šťávou dejte do hrnce. Zalijte vodou (250 ml) a povařte 10 minut. Poté je rozšťouchejte na pyré, aby v nich nebyly velké kousky.
  2. Oba sáčky vanilkového pudinku rozmíchejte ve 400 ml studené vody, přilijte k jablkům a znovu přiveďte k varu. Za stálého míchání vařte, dokud jablka s pudinkem nezhoustnou. Sundejte z plotny. (Pokud chcete, nyní kápněte rum)
  3. Dno dortové formy vyložte piškoty, zalijte je polovinou pudinku, poté vyskládejte piškoty a dolijte zbytek pudinku a uhlaďtě. Nechte zatuhnout.
  4. Zakysanou smetanu smíchejte s moučkovým cukrem a rozetřete po ztuhlém povrchu dortu. Posypte skořicí (nejlépe to jde přes sítko) a dejte chladit do lednice na 5 hodin.

Tadá, zbavili jste se kila jablek :) Nám to hodně odlehčilo a možná se ještě vrhnu na nějaké jablečné čatní, abych měla úplně klid.

IMG_1144IMG_0758

Zanechat Odpověď

