Perníčky, které se dají hned jíst

Z dětství si pamatuji, že největším zlem, co se pečení cukroví týče, byly vždycky perníčky. Pekly jsme je s mamkou snad měsíc dopředu, polovina se jich spálila, a když jsme měli štěstí, tak za 3 týdny se do nich dalo kousnout. Ve zbytku případů se máčeli do čaje, abychom se jich zbavili. Když pak přišlo i na zdobení, musela jsem se ho ze svojí tvrdohlavosti ujmout já (i když mi bylo třeba jenom 5), a tak byla bílková poleva úplně všude, většinou ale ne na těch tvrdých perníčcích. Před pár lety se mi po nich zastesklo, tak jsem začala pátrat po jiném, lepším receptu, až jsem našla tento, který je blbuzvdorný, perníčky jsou z něj měkké a těsto se nemusí dávat na x hodin do lednice před vykrajováním. Takový malý zázrak!

Než se do toho pustíme, popovídáme si trochu o perníkovém koření. Je to taková mixovací hra plná zajímavého a voňavého koření, z které si můžete vytvořit perníčky, jaké budete chtít. Někdo má radši „pendrekovější“, podobné švédským pepparkakor, nebo ovocnější. Nebudu vám lhát, míchat si ho doma je pro mě zábava a na výsledku je to znát. A jaké koření tam vlastně patří? Já dávám skořici, badyán, hřebíček, mletý sušený zázvor, nové koření, sušený koriandr, kardamon, fenykl, anýz, citronovou a pomerančovou kůru.

Ingredience:

  • 60 g másla
  • 3 lžíce medu
  • 2 vejce
  • 300 g hladké mouky
  • 80 g moučkového cukru
  • 1 lžička jedlé sody
  • 1 lžička skořice
  • 1 lžíce perníkového koření

Postup

  1. Rozpusťte máslo společně s medem, nechte vychladnout a přidejte 1 vejce.
  2. V další míse promíchejte mouku, cukr, sodu, skořici a koření, promíchejte metličkou.
  3. Smíchejte vše dohromady a vypracujte v těsto.
  4. Rozválejte na 4 mm silný plát a vykrojte tvary podle libosti. Je lepší dávat větší tvary k sobě a péct je trochu déle.
  5. Vykrojené perníčky pomažte žloutkem (bílek schovejte na polevu) a dejte péct do předehřáté trouby na 170°C po dobu 15-20 minut v závislosti na velikosti perníčků.
  6. nechet vychladnout a ozdobte bílkovou polevou.

Gratuluju, máte super perníčky! A jestli je máte tvrdý, je chyba na vašem přijímači :)

Comments
2 komentáře to “Perníčky, které se dají hned jíst”
  1. Kvíčala napsal:

    Nezkoušela jsem, ale narazila jsem na tenhle recept: http://cukrfree.cz/pernicky/
    (Říkala jsem si, že by tě mohl zajímat celý blog, pokud ho ještě neznáš.)

Zanechat Odpověď

